Sökning: "Nilsson Elin"
Visar resultat 6 - 10 av 257 uppsatser innehållade orden Nilsson Elin.
6. Landsbygd eller stadskärna? : En studie om den geografiska placeringens påverkan på förskollärares syn på fysisk aktivitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Förskolan är den miljö och arena där barnen spenderar stor del av sina liv i. Stillasittandet har ökat och allt fler barn rör sig mindre idag. Rörelse är viktigt för att vi ska kunna må bra, samt att det har en inverkan på vår hälsa och utveckling. LÄS MER
7. Vad ligger bakom genomförandegraden? : En kvalitativ fallstudie på Västerås stads genomförandegrad av investeringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Inledning: Investeringsprocessen i kommuner är ett komplext system uppbyggt av olika åsikter och målbilder. Tidigare studier visar mycket kring just denna svårhanterliga och oförutsägbara process. LÄS MER
8. Fladdriga Filip och de andra kompisarna : En kvalitativ textanalys av boken Skärmhjärnan junior
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Genom en kvalitativ text- och innehållsanalys studerades ett studieobjekt genom dess tillämpning av läsarter och framställning av mångfald (genus och etnicitet). Läsarten påverkar hur texten uppfattas och de mångfaldsbeskrivningar som texten tillämpar skapar förutsättningar för igenkänning och identitetskonstruktion. LÄS MER
9. Är det mamma eller mammi som hämtar? : En kvalitativ studie om familjekonstellationer i förskolan; variationer, normer och barns lärande.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Malmö universitetsbibliotekSammanfattning : Vårt syfte med studien är att undersöka hur begreppet familj framställs i förskolan, eftersom vi idag möter en rad olika familjekonstellationer i förskolan, så som kärnfamiljer, regnbågsfamiljer och stjärnfamiljer. För att studera framställningar av familj i förskolan har vi använt oss av en kvalitativ forskningsmetod i form av en fokusgruppsintervju. LÄS MER
10. Inkludering genom IKT-verktyg i skrivundervisningen : En kvalitativ studie om några F-3-lärares perspektiv på IKT-verktyg i svenskämnets skrivundervisning, hur den digitala skrivundervisningen inkluderar eleverna, möjligheter och hinder.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur några F-3-lärare resonerar kring användning av IKT-verktyg i svenskämnets skrivutvecklingsarbete för att inkludera samtliga elever och vilka möjligheter respektive hinder som upplevs med dess användning. Studien genomförs med hjälp av en kvalitativ ansats i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER