Sökning: "Nilsson Sandra"

Visar resultat 21 - 25 av 150 uppsatser innehållade orden Nilsson Sandra.

  1. 21. Leken som en främjande faktor i arbetet med inkludering i förskolan : En studie om förskollärares, barnskötares och specialpedagogers uppfattningar om lek och inkludering

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Sandra Danielsson; Emilia Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Ecological system theory; Inclusion; Play; Socio-cultural perspective; Special education; Ekologisk systemteori; Förskola; Inkludering; Lek; Sociokulturellt perspektiv; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att bidra med kunskap om vilka uppfattningar specialpedagoger, förskollärare och barnskötare har om lekens betydelse för att främja inkludering av alla barn samt vilket synsätt de har på hur lärmiljön organiseras. Med kvalitativa intervjuer ville vi se hur specialpedagoger, förskollärare och barnskötare såg på lek och inkludering. LÄS MER

  2. 22. "Man får gråta på jobbet. Det är okej." : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelse av socialt stöd vid emotionellt påfrestande arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Elin Nilsson; Sandra Lorentsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Hur kan kooperativt lärande användas som lektionsstruktur för att minska matematikångest?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Bengtsson; Sandra Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Cooperative learning; mathematics anxiety; lesson structure; shared responsibility; active learning;

    Sammanfattning : This study is a study of literature which focused on the research question How can cooperative learning reduced perceived mathematics anxiety. This was conducted via a literature search in a variety of databases, such as ERC, ERIC, and finally libsearch. LÄS MER

  4. 24. Den fysiska förskolemiljön ur ett genusperspektiv : En kvalitativ observations- och intervjustudie om genus i förhållande till den fysiska miljön i några förskolor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Fanny Nilsson; Veronika Johansson; [2020]
    Nyckelord :gender; gender-coding; gender neutral; physical enviroment; preschool; fysisk miljö; förskola; genus; könsneutral; könskodning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka huruvida den fysiska miljön i utvalda förskolor var könsneutral eller ej, samt om det fanns en genusmedveten planering, eller en eventuell önskan om en könsneutral miljö, vad gäller lekmaterial, inredning och möblering. Kvalitativa intervjuer gjordes med fem förskollärare samt observationer av respektive förskollärares fysiska förskolemiljö. LÄS MER

  5. 25. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Nilsson; Signe Rolfhamre; [2020]
    Nyckelord :Kriskommunikation; covid-19; Facebook; SCCT; storytelling;

    Sammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER