Sökning: "Organizational Behavior."

Visar resultat 11 - 15 av 433 uppsatser innehållade orden Organizational Behavior..

  1. 11. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER

  2. 12. Räcker det att riva väggarna, eller sitter det kvar ändå? : En kvalitativ intervjustudie om gemenskap och hinder i heterogena arbetsgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Emilia Nilsson; Lukas Swenson; [2023]
    Nyckelord :Organisationskultur; hyllade värderingar; grundläggande antaganden; social identitet; heterogena arbetsgrupper;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how the blue-collar workers in the industrial sector create solidarity for each other when they are a part of a heterogeneous work group and what obstacles to solidarity can arise in a workgroup embossed by heterogeneity. The study is also investigating how an “us” and “them” can arise and be maintained in heterogeneous work groups. LÄS MER

  3. 13. Managing Multiple Institutional Logics in Public Budgeting: A Qualitative Study at Two Ministries of Foreign Affairs

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Alfred Sjunnesson; Koen van Bleek; [2023]
    Nyckelord :Institutional Theory; Institutional Logics; Managing Institutional Complexity; Public Sector Budgeting; Tactics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an understanding of how Ministries of Foreign Affairs (MFAs) manage institutional complexity in their internal budgeting processes. By looking at public budgeting through an institutional theory lens, we study organizational behavior driven by institutional logics. LÄS MER

  4. 14. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 15. Employee Withdrawal Behaviors in the Swedish Fast Fashion Industry : Exploring the Impact of Organization’s Strategic Responses to CSR

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Klevenstedt; Matilda Lindahl; [2023]
    Nyckelord :Organizational commitment; affective commitment; withdrawal behaviors; cynicism; strategic responses to institutional pressures; CSR; fast fashion industry;

    Sammanfattning : Research shows that strong CSR practices have a positive impact on organizational commitment which is crucial when employees are faced with negative events in the organization. Therefore, it is crucial for organizations to adopt CSR practices to retain engaged employees as they are less likely to engage in behaviors disadvantageous to the organization when negative events occur. LÄS MER