Sökning: "PINK"
Visar resultat 6 - 10 av 116 uppsatser innehållade ordet PINK.
6. Pretty in Pink: En undersökning av romance-imprints på den svenska bokmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa utvecklingen av romance-imprints på den samtida bokmarknaden i Sverige, och hur dessa arbetar med värdeförhandling av romancegenren. Detta görs genom att undersöka två imprints – Lovereads och HarperLove – och deras kurering av författarskap, deras marknadsföring och visuella profil, samt vad som kännetecknar deras relation med sina läsare. LÄS MER
7. Färgassociationer : Uppfattningar om och associationer till färgen rosa i ett såväl traditionellt som ett modernt, icke-traditionellt marknadsföringssammanhang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : The purpose of this study is to examine the perceptions of and associations with the color pink in both a traditional and a modern non-traditional marketing context. That is, what traditional associations do people have with the color pink in contrast to what modern new associations have developed with the color pink as we see it today. LÄS MER
8. Solving Partial Differential Equations With Neural Networks
Master-uppsats, Uppsala universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : In this thesis three different approaches for solving partial differential equa-tions with neural networks will be explored; namely Physics-Informed NeuralNetworks, Fourier Neural Operators and the Deep Ritz method. Physics-Informed Neural Networks and the Deep Ritz Method are unsupervised machine learning methods, while the Fourier Neural Operator is a supervised method. LÄS MER
9. No more pink barbies? : Investigating customer acceptance towards gender neutral marketing initiatives
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Background: Marketing communication often uses gender-stereotyped messages to reach their target groups more effectively. Activities like this can have harmful consequences, especially when aimed towards children. Those effects have been found to also contribute to gender inequalities, among other aspects. LÄS MER
10. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER