Sökning: "Pedagogy and didactics"

Visar resultat 6 - 10 av 487 uppsatser innehållade orden Pedagogy and didactics.

  1. 6. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Cornelia Edvinsson; [2023]
    Nyckelord :norms; norm criticism; norm-critical education; norm-critical pedagogy; values; civics; normer; värden; värdegrund; normkritik; normkritisk pedagogik; toleranspedagogik; samhällskunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER

  2. 7. PowerPoint Proficiency in Physics Pedagogy : A cognitive perspective on teacher experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Ulf Andersson; Erik Marklund; [2023]
    Nyckelord :cognitive; pedagogy; powerpoint; arousal; pacing; signaling; redundancy; stimuli; physics; didactics; ict; ctml; upper secondary school;

    Sammanfattning : In this small-scale qualitative study we examine PowerPoint presentations using cognitive perspectives (such as the Cognitive Theory of Multimedia Learning, Arousal theory, and Dual Channel processing) to compare teacher experience with a theoretical background. By analyzing collected PowerPoint presentations and interviewing the experienced teachers that created them about their didactic choices, we are able to identify and focus on four aspects of multimedia learning: Pacing, Student Stimuli, Signaling and Redundancy. LÄS MER

  3. 8. Skapande, estetik och utveckling : Om estetiska lärprocesser som verktyg i undervisningen på Waldorfskolor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Moa Klarén; [2023]
    Nyckelord :Asthetic learning processes; teaching; learning processes; pedagogy; creativity; aesthetic learning; art education; didactics; cognitive development;

    Sammanfattning : This study aims to examine and highlight the use of aesthetic learning processes as tools in education at Waldorf schools. It focuses on how teachers implement aesthetic learning processes in their instruction and the effects the teachers believe these processes have on students understanding and development. LÄS MER

  4. 9. Världsreligionerna i en digitaliserad tid : En innehållsanalytisk undersökning av fem pedagogiska utbildningsfilmer om världsreligionerna utgivna av Sveriges utbildningsradio.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linnea Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Religion didactics; Orientalism; Content analysis; Digital material; Educational films; Sveriges utbildingsradio; Religionskunskap 1;

    Sammanfattning : This study looks at previous research that studies aspects of religious pedagogy. It also looks at research regarding how film can be used as pedagogical material. One of the theoretical concepts of this paper is therefore the term religious pedagogy. LÄS MER

  5. 10. Detta land är ditt land

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Hjalmar Andersson; Nariman Mirzaie-Alavijeh; [2022]
    Nyckelord :Eurocentrism; History Didactics; History Education; Intercultural Competence; Multicultural Classroom; Multicultural Education;

    Sammanfattning : This research overview aims to clarify and specify the term intercultural competence, as well as to distinguish which terms and concepts researchers use in tandem with this. Further, this research overview aims to examine how intercultural competence can be understood in the context of history education. LÄS MER