Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Bye bye booty: Heroin chic is back.” : En kvalitativ intervjustudie om på vilka sätt en grupp unga kvinnor präglas av Instagrams kroppsideal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Agnes Nielsen; Maria Prabert; [2024]
    Nyckelord :Instagram; Ideal; Body image; Sociocultural theory; Social comparison theory; Post feminism; Gender system; Influencers;

    Sammanfattning : This study examines how young women are affected by the body ideals on Instagram. Eight women from a university in the south of Sweden are interviewed. The results are discussed in this qualitative study by using the social comparison theory, sociocultural theory, the gender system and postfeminism. LÄS MER

  2. 2. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER

  3. 3. Exploring Anti-Feminist and Gender Equality Narratives on the Instagram of Female Far-Right Politicians : A Case Study on VOX Representatives

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Araitz Claramunt Oregi; [2022]
    Nyckelord :VOX; Far-Right; Anti-Feminism; Gender Equality; Gender Politics; AIN; targeting women.; VOX; extrema dreta; anti-feminisme; igualtat de gènre; política de gènre; AIN; dones com a objectiu; VOX; Extrema derecha; anti-feminismo; igualdad de género; políticas de género; AIN; las mujeres como objetivo.;

    Sammanfattning : After the Catalan conflict in 2017, the number of female politicians and sympathizers in VOX increased notoriously(Bernardez-Rodal et al., 2020). LÄS MER

  4. 4. Influencern och kapitalet : en kvalitativ innehållsanalys av Margaux Dietz och Bianca Ingrossos innehåll på Instagram, i relation till Bourdieus kultursociologi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tilde Ögaard; Nadja Latrach; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; capital; class; influencers; consumption.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay explores how two of Sweden’s most famous influencers, Bianca Ingrosso and Margaux Dietz, can be perceived through Pierre Bourdieu’s theory of capital. Furthermore, the essay also examines what position influencers have in a contemporary class society. LÄS MER

  5. 5. ‘We are not the same, sis’ : A qualitative study of the negotiation of femininity in online spaces

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Preslava Petkova; [2021]
    Nyckelord :#NotLikeTheOtherGirls; internalized misogyny; post-feminism; gender stereotypes; thematic analysis;

    Sammanfattning : The thesis examines how the logic of misogyny and post-feminism has perpetuated the negotiations of femininity in digital environments. Employing thematic analysis, the study explores online depictions of the phenomenon Not Like the Other Girls in order to explain its relation to internalized misogyny. LÄS MER