Sökning: "Preschool teacher’s education program"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Preschool teacher’s education program.

  1. 1. ”Ramarna blev för begränsande” : Förskollärares perspektiv på kreativitet före och efter Läroplanen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Henrik Möller; [2023]
    Nyckelord :Preschool; creativity; preschool teachers; education; curriculum; time efficiency; Förskola; kreativitet; förskollärare; utbildning; läroplan; tidseffektivisering;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att genom ett nu och då perspektiv analysera hur förskollärare utbildade före och efter läroplanen resonerar kring begreppet kreativitet och vilken plats den har i förskolan. För att närma sig detta intervjuade författaren tre förskollärare som fick sin utbildning på 70 och 80-talet, före läroplanen, samt tre förskollärare utbildade mellan 2008–2022, efter läroplanen. LÄS MER

  2. 2. Parents-Mediated, Play-based Interventions to Promote Social Communication among Preschool Children with Autism Spectrum Disorder

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jayawardane Arachchige Shani Milari Thissera; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Individuals with autism spectrum disorder (ASD) often struggle with social communication. This situation further leads to adulthood depression along with other health issues if it is not diagnosed and intervened at an early age. LÄS MER

  3. 3. Förutsättningar och möjligheter att möta digitaliseringen på förskolan : En empirisk studie om blivande förskollärares uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Iman Azzazi; Sabina Bertlind; [2022]
    Nyckelord :Perception; digitization; competence; preschool; Uppfattning; digitalisering; kompetens; förskola;

    Sammanfattning : This study has a phenomenographic starting point that aims to investigate prospective preschool teachers' perceptions of their conditions and opportunities to meet digitization in the education at preschool. The target group for the study is prospective preschool teachers with previous experience of working in preschool, who are in the last semester of an experience-based preschool teacher program at a university in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Virtualizing Montessori : Experiences of teachers working in  a fully remote Montessori preschool

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Barn

    Författare :Gabrielle Kotkov; [2022]
    Nyckelord :Montessori; virtual school; preschool; online learning; Covid-19;

    Sammanfattning : Virtual preschool seems to contradict the Montessori Method, a hands-on, sensorial-based early childhood curriculum. However, many virtual Montessori schools, borne out of the temporary need for isolation due to the Covid-19 pandemic, seek to continue this new implementation of Montessori education permanently. LÄS MER

  5. 5. Readiness of school staff to implement an intervention to promote health in preschool class children in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Författare :Pontus Danforth; [2022]
    Nyckelord :Implementation; research; obesity; readiness; acceptability; feasibility; overweight; children;

    Sammanfattning : Background: A Healthy School Start (HSS) is an evidence-based family-support program in the school setting aiming to promote health-related behaviors and prevent childhood obesity. However, there is a research gap how to implement programs effectively and what indicators to use for evaluation of implementation success. LÄS MER