Sökning: "Public value offentlig sektor"
Visar resultat 11 - 15 av 70 uppsatser innehållade orden Public value offentlig sektor.
11. Region Skånes kompetensförsörjning i arbetet med digitalisering : En kvalitativ studie över regionens arbete med kompetensförsörjning i digitaliseringsarbetet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Digitalisering är ett begrepp som flitigt nämns inom diskussioner kring effektiviseringsmöjligheter. För att kunna digitalisera krävs kompetens, vilket medför ett större behov av kompetens och därmed ett större fokus på kompetensförsörjning. LÄS MER
12. Datadrivet värdeskapande i offentlig sektor : En fallstudie av business intelligence och digital tjänsteinnovation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The technological advancements of the last few decades have led to a fleeting environment for businesses to operate in. The needs and expectations of the public seem everchanging. LÄS MER
13. En kvalitativ studie om enhetschefers upplevelse av relationen till sin HR-partner i en offentlig verksamhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Införandet av New Public Management i den offentliga sektorn har för första linjens chefer,benämnda som enhetschefer i denna studie, inneburit en ökad byråkrati och minskad kunskap inom hantering av olika arbetsuppgifter. Detta bland annat inom arbetet kopplat till personalärenden. LÄS MER
14. Public Procurement of Innovations: A study on contributing toward climate neutrality within the construction sector
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Large players within the construction sector have launched the goal of becoming climate-neutral by 2045. In Sweden, the construction sector accounts for approximately 20 % of the country's total emissions. LÄS MER
15. ”En liten kommun med en liten kommuns utmaningar” – en kvalitativ studie om employerbranding i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is to enhance understanding of how a medium-sized municipality works with employer brand-activities with a focus on identifying the process's success-factors and challenges. To answer the purpose of the study, a qualitative methodology was applied where six semi-structured interviews and five observations were conducted. LÄS MER