Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. EMV - köps för att det är billigt, eller?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER
2. En multidimensionell marknadsstrategi : En kvalitativ studie om svenska e-handlares marknadsstrategiska val under en lågkonjunktur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konjunkturen är ett av de mest omdiskuterade ämnena när det kommer till området ekonomi och det diskuteras i alla möjliga sammanhang. Extra stort ljus riktas på området när det kommer till skiften i konjunkturen vilket vi fick uppleva i slutet av 2022 när Sverige gick in i en ny lågkonjunktur. LÄS MER
3. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER
4. Examining the effectiveness of various leadership styles in Indian companies during the Covid-19 pandemic
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)Sammanfattning : The purpose of this study is to find out which leadership styles are effective during the COVID-19 pandemic in India. In this study, the term “effective leadership styles” is used for defining the efficiency level of a leadership style in COVID-19 pandemic. LÄS MER
5. Ägarlägenheter : Etableringen på bostadsmarknaden i Gävle
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GISSammanfattning : Ägarlägenheter har funnits i Sverige sedan dess lagstiftning infördes i maj år 2009. Starten för den nya boendeformen var dock trög och många forskare menar att landets dåvarande lågkonjunktur i kombination med informationsbrist var de största orsakerna till att ägarlägenheter inte bildades i samma utsträckning som förväntat. LÄS MER