Sökning: "Relationship marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 1437 uppsatser innehållade orden Relationship marketing.
21. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-29 Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Hennström Moa (99/02/24) Ohrlander David (97/08/10) Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen. Handledare: Magnus Linderström Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER
22. Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice - Investigating the Motivations and Methods of Urban Foragers Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Adam Christensson and Vendela Melin Supervisor: Annette Cerne Keywords: Dumpster diving, Social movement, Consumer resistance, Theory of planned behavior (TPB). Purpose: The study investigates dumpster diving motivations, methods, and its role as a resistance against conventional consumption patterns. LÄS MER
23. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER
24. Love is all you need - Defining the concept of love brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The term “love brand” has recently become a buzzword among marketing practitioners. Therefore, the purpose of this paper is to define this concept, its elements, and how customers express the love they feel towards their love brand(s) in order to create a shared understanding among practitioners and the academic world. LÄS MER
25. Sustainability and branding: : Sustainability and branding: An analysis of Nike and H&M`s CSRcommunication strategies”
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Some of the most common threats in society today are climate change, struggling world economies and starving people. Today most consumers seek out sustainable products that are produced under fair conditions. LÄS MER