Sökning: "Sales professionals"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Sales professionals.

  1. 1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  2. 2. Framing the facets of ESG: A qualitative study on how ESG information is presented by asset managers in conversations with institutional investors

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Alessandra Bendix; Ellen Hellerstedt; [2023]
    Nyckelord :ESG information; interactional frames; asset management; institutional investors; framing;

    Sammanfattning : This qualitative study explores how asset management professionals frame ESG information in conversations with institutional investors by drawing upon framing theory. While prior academic research has mainly focused on the integration of ESG factors into investment practice, our study focuses on the communicative domain following integration in the investment process. LÄS MER

  3. 3. Digital transformation in interior design industry using human-centered design : Addressing internal limitations in the furniture, fixtures, and equipment department and enhancing satisfaction of corporate clients and interior design professionals of UAE-based interior design company

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Yuliya Urban; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research provides a comprehensive analysis of the commercial furniture sales industry, with a focus on identifying how digital technologies can be utilized to improve customer satisfaction. The study explores the various internal limitations that can impact customer satisfaction, such as communication breakdowns, lack of collaboration, and inefficient project management processes. LÄS MER

  4. 4. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  5. 5. Vill man synas det minsta ska man finnas på insta : En kvalitativ studie om elitsatsande fotbollsklubbars strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Hugo Hallberg; Hanna Liljegren; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Instagram; social media; Division 1; supporters; Strategisk kommunikation; Instagram; sociala medier; Division 1; engagemang; supportrar;

    Sammanfattning :   Former studies indicate that social media is a good way to communicate with stakeholders which also makes it an interesting and relevant focus for this study. As football is becoming more and more commercialized, the demands that non sports related activities are professionalized are raised ever higher. LÄS MER