Sökning: "Samskapande av varumärkesmening"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Samskapande av varumärkesmening.

  1. 1. Samspelet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viktor Kihlberg; Philip Carabi; [2019]
    Nyckelord :Samskapande av varumärkesmening; varumärkesgemenskap; varumärkesfans samskapande; Twitter; strategisk kommunikation; digitala medier; AS Roma; varumärkeskommunikation; Brand meaning co creation; brand community; brand fans; brand co-creation; strategic communication; digital media; brand management; brand communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rise of social media has enabled brands to communicate with their customers in new ways. A growing phenomenon within brand communication is the opportunity for consumers to co-create meaning for the brand. The basis for this study was the simplified view of co-creation in the field of research. LÄS MER

  2. 2. Kontroll, konflikt, kreativitet - Varumärkesberättelser på nya villkor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Cecilia Frankel; Linnéa Rinäs; [2013]
    Nyckelord :Samskapande; Berättelser; Konsumentidentitet; User Generated Content; User Generated Co-Branding; Varumärkesmening; Flexibla varumärken; Sociala Medier; Visual Narrative Art; Kånken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Med den digitala utvecklingen har varumärkesinnehavarens kontroll över vad som berättas om varumärket minskat. Vem som helst med uppkoppling till internet kan idag skapa och dela med sig av sin egen varumärkesberättelse. LÄS MER