Sökning: "Service Dominant Logic"

Visar resultat 11 - 15 av 148 uppsatser innehållade orden Service Dominant Logic.

  1. 11. Crowdfunding as a facilitator for Value Co-Creation : A Qualitative Case Study from a Service-Dominant Logic Perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kruse; Simon Saxenbrink; [2023]
    Nyckelord :Crowdfunding; Value Co-Creation; Service-Dominant Logic; Interaction; Behaviour; Actors; Community; Crowdfunding; Value Co-Creation; Service-Dominant Logic; Interaktion; Beteende; Aktörer; Community;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine how the crowdfunding context facilitates value co-creation from a service-dominant logic perspective. Previous studies on crowdfunding have focused on crowdfunding as a way to raise capital, but there is a need to examine how value is created from a service-dominant logic perspective to understand the crowdfunding context. LÄS MER

  2. 12. Logiker som påverkar samarbetsprocesser mellan offentliga organisationer : En studie av samarbete mellan Migrationsverket, lärosäten och andra offentliga aktörer

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sharon Mill; [2023]
    Nyckelord :institutionella logiker; offentlig organisation; hybridorganisation; gränser; samverkan;

    Sammanfattning : Public organizations can collaborate, cooperate or coordinate efforts to reach politically set goals. For the Migration Agency and higher education institutions such as universities, cooperation is required to manage the process when an international student from a third country has chosen to study in Sweden at a Swedish university. LÄS MER

  3. 13. Local food networks - value creation and the role of the producer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Joakim Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Actor-network theory; alternative food network; REKO; Schwartz value theory; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The rise of interest in local food has given rise to many new forms of food supply chains, socalled Alternative food networks. One such network is the Facebook-based REKO, where consumers can purchase food products directly from the producers without intermediaries. This has also given rise to new forms of values regarding food. LÄS MER

  4. 14. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER

  5. 15. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER