Sökning: "Social Media Marketing SMM"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Social Media Marketing SMM.

  1. 1. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  2. 2. Consumer Interpretation of Social Media Campaigns : A Qualitative Research on Millennials' Interpretation of SMM Campaigns

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gian Hassan Reza; Fakhri Shehab; [2022]
    Nyckelord :Consumer behaviour; social media marketing; interpretation; TikTok;

    Sammanfattning : Consumers had either positive or negative interpretations based on multiple factors. However, the factors we were able to spot were the following: 1. Content 2. Timing 3. LÄS MER

  3. 3. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Natalie Kristiansen; Linn Fernebrand; [2021]
    Nyckelord :Social media influencer; Instagram; marketing communication; social media marketing; interaction; affection; Social media influencer; Instagram; marknadskommunikation; sociala media marknadsföring; interaktion; affektion;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER

  4. 4. Challenges SMEs Face when Adopting Social Media Marketing to Increase Brand Awareness : A Multiple-Case Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kainat Kainat; Patrizi Jennifer; [2020]
    Nyckelord :Social Media Marketing SMM ; Social Media Channels; Brand Awareness; Challenges; Business-to-Business B2B ; Small and Medium Enterprises SMEs ;

    Sammanfattning : As the use of the internet increases, so does the use of social media channels. These channels have become a part of everyday life and are changing the way of communication and information exchange. Today, more and more business-to-business (B2B) companies are adopting social media marketing (SMM) to communicate with their customers. LÄS MER

  5. 5. The Utilization of Social Media Marketing in a B2B context- Marketing Decision-makers Point of View

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ludwig Månsson; Sheriff Shahen; Sepehr Gharanfoli; [2020]
    Nyckelord :Social Media Marketing; Social Media; Social Media Perception; Digital Marketing; Industrial Marketing; Business-to-business; Marketing Communication;

    Sammanfattning : To date, the rather new phenomena known as Social Media Marketing (SMM) has caught much attention from researchers and several studies have been conducted prior to resolving how this new phenomenon can be utilized by business-to-business (B2B) organizations. However, existing literature covering SMM has been mainly focused on the business-to-consumer (B2C) perspective, therefore, there is a lack of research in the utilization of SMM in a B2B context. LÄS MER