Sökning: "Social Tables"
Visar resultat 11 - 15 av 116 uppsatser innehållade orden Social Tables.
11. Onlyfans - sexarbete eller pornografi? En rättssociologisk studie av lagen och sociala normer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : The aim of the following study is to examine the legal status in Sweden in relation to Onlyfans as well as examining social norms surrounding the platform. The questions at issue regard Onlyfans and the content that creators sell there, in relation to the social norms regarding prostitution. LÄS MER
12. Fysisk aktivitet under menstruationen och dess påverkan på välbefinnandet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Det har gjorts många studier som undersöker hur menstruation påverkar prestationen i träningen. Däremot saknas det forskning som undersöker om fysisk aktivitet verkar hälsofrämjande för välbefinnandet under menstruationen. LÄS MER
13. Måltidsmiljöns betydelse för personer med demenssjukdom : På äldreboende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Många personer med demenssjukdom riskerar att bli undernärda när de kognitiva förmågorna minskar. Förmågan att äta påverkas av minne, förmågan att utföra viljemässiga rörelser, koncentrationssvårigheter och tugg- och sväljsvårigheter. LÄS MER
14. Humor as a Social Media Strategy : A mixed-methods research on humor, its types, contingencies, and favorability
Master-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Abstract Problem: The social media era has forced brands and businesses to adapt to their shifting role with consumers. The interactive nature of platforms and the new social language has presented businesses and brands with new capabilities. LÄS MER
15. Kompis på låtsas med en låtsaskompis : En innehållsanalys av deltagande i kommentarsfält hos virtuella influencers med fokus på parasociala relationer och autenticitet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This essay intends to examine the phenomenon of virtual influencers on Instagram and contribute with a fundamental knowledge within a relatively unexplored field of research. By studying the comment sections of three virtual influencers with authenticity and parasocial relationships as the theoretical starting point the essay aims to contribute with insights about participation. LÄS MER