Sökning: "Social Tables"

Visar resultat 6 - 10 av 116 uppsatser innehållade orden Social Tables.

  1. 6. Kontorsarbetares syn på den nya arbetsmiljön i hemmet : En kvantitativ studie om kontorsarbetares upplevelser av förändringen på arbetsmiljön vid distansarbete

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Olsson; [2022]
    Nyckelord :Arbetsmiljö; Distansarbete;

    Sammanfattning : When the covid-19 pandemic struck, most of those who work in offices in Sweden had to conduct their work from their homes. When the work is conducted from home, new problems can arise when the work environment no longer is limited to the physical office. LÄS MER

  2. 7. Soviet intelligence in Stockholm during World War II: A social network analysis

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Björn Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Social network theory; social network analysis; Venona; KGB; NetDraw; Usinet; World War two; Intelligence; dark networks; criminal networks; Mercyhurst College; National security agency; NSA; cables; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In this thesis social network analysis is applied on the Venona project KGB cables between Stockholm and Moscow during the World War two. The method is quantitative where words are extracted according to two different coding sheets and structured in tables. Software is then used for calculations and visualization. LÄS MER

  3. 8. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adrian Melengic; Sef Sabah Rashid; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; marketing; social media; work life-balance; Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier; work life-balance;

    Sammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER

  4. 9. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER

  5. 10. Varje ord ett vägskäl: en komparativ studie av de styrdokument som reglerar utbildning för nyanlända elever i Sverige och i Andalusien

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Björn Reisnert; [2022]
    Nyckelord :L2 teaching in Sweden and in Andalucia Spain ; migrant students; policy documents; second language students; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka likheter och skillnader det finns i de styrdokument som reglerar utbildningen för nyanlända elever i Sverige och i den autonoma regionen Andalusien i Spanien. Det svenska styrdokumentet utgörs av de allmänna råd som Skolverket publicerade 2016 och det spanska dokumentet är en lagtext som reglerar undervisningen för nyanlända från 2007. LÄS MER