Sökning: "Social science program"

Visar resultat 1 - 5 av 227 uppsatser innehållade orden Social science program.

  1. 1. Samhällskunskapsundervisning och nationalism : En studie om fyra lärares erfarenheter, begrepps­användning och didaktiska överväganden i undervisning om nationalism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sebastian Ridderskans; [2023]
    Nyckelord :nationalism; naturalized axioms; civics; citizen education; social science; social studies; second order concepts of Social Science; common-sense notions; nationalism; naturaliserade axiomer; samhällskunskap; samhällskunskapsundervisning; samhällsvetenskapligt ämneskunnande; sunt förnufts-uppfattningar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur fyra gymnasielärare i samhällskunskap reflekterar över nationalism i deras undervisning. Fenomenet nationalism går att förstå som ett såväl snävt som brett begrepp och i denna studie intervjuas lärarna om hur de upplever att nationalism förekommer i deras undervisning som kunskap, perspektiv, fenomen och didaktisk utmaning. LÄS MER

  2. 2. Turning the tide on marine biodiversity loss: How Swedish coastal cities are leveraging citizen interaction to improve conservation outcomes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Martine Deinum; [2023]
    Nyckelord :Marine spatial planning; urban planning; blue space; program theory; citizen interaction; coastal conservation; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Rapid coastal urbanization and declining marine biodiversity rates are complex problems that require broad, integrated sets of solutions. Although isolating nature from human impact prevails as the standard conservation approach, social-ecological systems require more holistic solutions. LÄS MER

  3. 3. Socioeconomic status and preferences for income inequality: A quantitative study using the International Social Survey Program Data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Aude Elisabeth Marguerite Carreau; [2023]
    Nyckelord :preferences; income inequality; socioeconomic status; meritocracy; social mobility; Law and Political Science;

    Sammanfattning : People's preferences for income inequality vary, and this research investigates the influence of socioeconomic status on these preferences. Drawing on a structural position theory that considers individuals’ self-interest and rationality to be driven by their socioeconomic status, this paper examines the extent to which socioeconomic status affects the likelihood of accepting income inequality. LÄS MER

  4. 4. Stigmatization and its overshadow on urban green spaces in Gottsunda : the study of a segregated suburban area where existing green spaces are fading away

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Mashiat Raisa; [2023]
    Nyckelord :Gottsunda; stigmatization; segregation; green spaces; marginalized; crime; whiteness; planning; redevelopment;

    Sammanfattning : In this modern era, when we are living in a society surrounded by advanced science and technology on the one hand, stigmatization as a form of social injustice is very much evident and still increasing in the social landscape on the other hand. In this thesis, I investigate the ongoing trend of redevelopment and densification projects in the Swedish context, explicitly targeting the marginalized neighborhoods in a Million Program housing areas built after the post-war period. LÄS MER

  5. 5. Kollektiv komposition i musikpedagogik och handling: Metoder, möten och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hannes Wikström; [2023]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; musikpedagogik; demokratiskt lärande; grupprocesser; kompositionspedagogik; kreativitet musikalisk diversitet; Educational Science; Music Education; peer learning; music pedagogy; composition pedagogy; creativity; democratic learning; group processes; musical diversity; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Detta självständiga arbete i musikpedagogik undersöker elevers kollektiva kompositionsprocesser inom ramen för skolans musikundervisning. Undersökningen har skett med utgångspunkt i ett genomfört kompositionsprojekt med grupper av gymnasieelever vid ett musikestetiskt program i Sverige, vilket ägde rum i samband med den verksamhetsförlagda delen av 2022 års höst-termin vid Musikhögskolan i Malmö. LÄS MER