Sökning: "Sociala belöningar"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden Sociala belöningar.

  1. 21. Belöningssystem och motivation : En fallstudie på Ericsson Local Services AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Sandra Barkstedt; Sara Hell; [2016]
    Nyckelord :belöningssystem; motivation; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem kan beskrivas som ett styrmedel för attmotivera anställda till att arbeta i riktning mot företagets mål. Belöningssystem somstyrverktyg har en viktig roll hos företagen, eftersom ett välutvecklat ochtillfredställande belöningssystem kan öka motivationen avsevärt för de anställda. LÄS MER

  2. 22. Det psykologiska kontraktets inverkan på personalomsättning : En jämförande studie av soldater och sjuksköterskor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Grandin; Robin Krona; [2016]
    Nyckelord :psychological contract; psychological contract breach; labour turnover; commitment; rewards; employee influence; tendency to terminate employment; psykologiskt kontrakt; psykologiskt kontraktsbrott; personalomsättning; engagemang; belöningar; medarbetarinflytande; benägenhet att avsluta anställning;

    Sammanfattning : Offentliga verksamheter har ofta begränsade möjligheter att använda sig av finansiella bonussystem som motivationshöjande insatser. Studien tar hänsyn till avsaknaden av finansiella bonussystem inom offentlig sektor genom att behandla teorier och tidigare studier som fokuserar på icke-monetära motivationsfaktorer. LÄS MER

  3. 23. A study of the gratifications sought and obtained through using Enterprise Social Media: an employee perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Simon Csikasz; [2016]
    Nyckelord :ESM; UGT; internal communication; digital work; enterprise social media; uses and gratification theory; Slack; Yammer; Skype for business.; Social Sciences;

    Sammanfattning : En studie om sökta och erhållna belöningar genom användning av Enterprise Social Media: ett medarbetarperspektiv Många anser att ESM har potentialen att både förenkla och förbättra samarbete, och stärka det ”sociala kapitalet”, men ändå misslyckas 80% av implementationerna. Denna studie hoppas ge insikter i vad som driver de som ändå använder ESM, med förhoppningen att bidra till fler lyckade framtida implementationer. LÄS MER

  4. 24. Att bestraffa och bekräfta feminiteter. Högstadietjejers syn på klassbunden femininitet utifrån internetfenomenet selfies.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elin Johansson; [2015-12-09]
    Nyckelord :klassbunden femininitet; respektabilitet; selfies; normer; måttfull femininitet; framhävd femininitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internetfenomenet selfies utgör ett vardagligt inslag i ungdomars liv, främst bland unga tjejer. Forskning har visat att användandet av selfies leder till upprätthållandet av genusstrukturer, annan forskning visar att selfies är en viktig aspekt för ungdomars identitetsskapande. LÄS MER

  5. 25. Kulturella skillnader i vad som bidrar till arbetsmotivation och hur belöning påverkar uppfattad arbetsmiljö –En kvantitativ studie på svensk och amerikansk personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Jones; Ellenor Jones; [2015-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln är en konkurrensutsatt marknad. Det blir allt vanligare med belöningssystem inom organisationer för att motivera sin personal för att undvika yttre påtryckningar. LÄS MER