Sökning: "Sociala belöningar"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden Sociala belöningar.
21. Belöningssystem och motivation : En fallstudie på Ericsson Local Services AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem kan beskrivas som ett styrmedel för attmotivera anställda till att arbeta i riktning mot företagets mål. Belöningssystem somstyrverktyg har en viktig roll hos företagen, eftersom ett välutvecklat ochtillfredställande belöningssystem kan öka motivationen avsevärt för de anställda. LÄS MER
22. Det psykologiska kontraktets inverkan på personalomsättning : En jämförande studie av soldater och sjuksköterskor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Offentliga verksamheter har ofta begränsade möjligheter att använda sig av finansiella bonussystem som motivationshöjande insatser. Studien tar hänsyn till avsaknaden av finansiella bonussystem inom offentlig sektor genom att behandla teorier och tidigare studier som fokuserar på icke-monetära motivationsfaktorer. LÄS MER
23. A study of the gratifications sought and obtained through using Enterprise Social Media: an employee perspective
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : En studie om sökta och erhållna belöningar genom användning av Enterprise Social Media: ett medarbetarperspektiv Många anser att ESM har potentialen att både förenkla och förbättra samarbete, och stärka det ”sociala kapitalet”, men ändå misslyckas 80% av implementationerna. Denna studie hoppas ge insikter i vad som driver de som ändå använder ESM, med förhoppningen att bidra till fler lyckade framtida implementationer. LÄS MER
24. Att bestraffa och bekräfta feminiteter. Högstadietjejers syn på klassbunden femininitet utifrån internetfenomenet selfies.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Bakgrund: Internetfenomenet selfies utgör ett vardagligt inslag i ungdomars liv, främst bland unga tjejer. Forskning har visat att användandet av selfies leder till upprätthållandet av genusstrukturer, annan forskning visar att selfies är en viktig aspekt för ungdomars identitetsskapande. LÄS MER
25. Kulturella skillnader i vad som bidrar till arbetsmotivation och hur belöning påverkar uppfattad arbetsmiljö –En kvantitativ studie på svensk och amerikansk personal inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln är en konkurrensutsatt marknad. Det blir allt vanligare med belöningssystem inom organisationer för att motivera sin personal för att undvika yttre påtryckningar. LÄS MER