Sökning: "Special educator teacher"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Special educator teacher.
1. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER
2. Talstörning och språkutvecklande undervisningsmetoder i svenskundervisningen i F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The aim of this study is to look at teaching methods for primary school children with speech disorders The term Language Disorder has many connotations depending on the manifestation and the kind of concerned disability. This study gives an account of some of the different designations that linguists have concluded and presented in their research about Language Disorder. LÄS MER
3. Specialpedagogen, ett spöke i gymnasieskolans organisation : Gymnasielärares syn på skriftiga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogens roll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : I den här studien granskas gymnasielärares syn på arbetet med skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogen som resurs i den processen. Även hur elevers redan dokumenterade extraanpassningar påverkar gymnasielärarna, när de ska formulera sina skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal. LÄS MER
4. Differentierad och inkluderande undervisning : Specialpedagogisk handledning för en jämlik skola
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The content in this study is about special educational guidance and how it contributes to inclusion through development of a differentiated instruction (DI). The study is based on previous research in three areas: inclusion, differentiated instruction and special education guidance. LÄS MER
5. "Den pedagogiska miljön ska prägla alla barn som finns på förskolan” : En fenomenografisk studie om den pedagogiska miljöns betydelse i relation till flerspråkighetsarbetet i förskolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this examination is to study and have a deeper understanding about the different perceptions preschool teacher have regarding to the importance of the pedagogical environment, in relation to strengthening multilingual work and children's mother tongue. We also want to study preschool teachers' perceptions about the structure and organization of the indoor environment and how it can promote children's multilingualism. LÄS MER