Sökning: "Sponsorship effect"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Sponsorship effect.
1. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER
2. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER
3. INFLUENCERS OCH FÖLJARE - EN ÖMSESIDIG RELATION?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Social media is now part of our everyday life. Most people are either on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube etc - or all of them. These social platforms have developed over time and concepts such as influencers and influencer marketing have occurred. LÄS MER
4. Matchen utanför planen - En rättsvetenskaplig uppsats om skattemässiga avdrag för idrottssponsring och könsneutraliteten i regleringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the tax regulation regarding expenses for sponsorship addressed to the sports sector. Sponsorship is deductible as an expense to acquire and maintain income. This thesis uses three fictional situations to illustrate three different situations where sponsoring is at hand. LÄS MER
5. Utvärdering av sponsorskap : En studie om målsättning, avgörande faktorer och effektmätning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : As it has become increasingly important in the sports world for organizations to try to raise capital, sponsorship has become more significant. As a result, the sports associations receive the financial assets they need from the companies and in exchange, the companies receive exposure in return for example. LÄS MER