Sökning: "Sponsringssamarbeten"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Sponsringssamarbeten.

  1. 1. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Ax; Hercules Öhlander; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Sponsorship; Sports; Sponsorship collaborations; Sponsorship objectives; Sponsorship effect; Marknadsföringsstrategi; Sponsring; Idrott; Sponsringssamarbeten; Sponsringsmålsättningar; Sponsringseffek;

    Sammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER

  2. 2. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  3. 3. En Kock i Spåret - En kvantitativ studie om effekten av inkongruenta sponsringssamarbeten på hög- och låglojala kunders respons till varumärken

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Larsson; Charlotte Ströby; [2011]
    Nyckelord :incongruent sponsorship; customer loyalty; consumer response;

    Sammanfattning : The increased media clutter requires of brand managers to be innovative and creative in their choices of marketing communications in order for brands to be salient in the minds of consumers. Recent studies emphasize incongruent marketing as a means of "standing out" from this competitive clutter and reaching existing and new potential customers. LÄS MER

  4. 4. Sponsorsamarbeten - Medvetna val eller en fråga om pengar? : En studie om sponsring i allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pernilla Gullbrandsson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att ta reda på hur det sponsrade objektet ser på sponsringen. Uppsatsen undersöker vad som styr valet av sponsorer för elitfotbollsklubbar, som både är sponsringsobjekt och innehar starka varumärken. LÄS MER

  5. 5. Sponsring som finansieringsmetod : Kulturens nya villkor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christoffer Krusell; Jennie Lindell; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Sponsring; kultur; finansiering;

    Sammanfattning : Sponsoring is today a more common form for corporation in the trade of culture. This has led to a situation, in which companies and institutions of culture, must be more versed in sponsorship. In this essay, we aim at understand and give an account for how the corporation, in a sponsorship relationship might work. LÄS MER