Sökning: "Sponsring"
Visar resultat 6 - 10 av 250 uppsatser innehållade ordet Sponsring.
6. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
7. Matchen mellan fotboll och ishockey : En kvalitativ studie av varför fotboll och ishockey inte kan korrelera med varandra i samma stad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Studien behandlar frågan, varför inte fotboll och ishockey, i samma stad och förening, kan korrelera med varandra samtidigt? Frågan täcker en bred trend som syns i flera städer och föreningen i Sverige, AIK, Djurgårdens IF, Växjö Lakers HC och Östers IF, HV71 och Jönköping Södra IF, för att nämna några. Genom kvalitativa intervjuer på relevanta person inom ett av dessa fallen, AIK, har faktorer kring trenden kunnat identifieras. LÄS MER
8. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER
9. Fotbollsklubbens arbetsrättsliga makt över fotbollsspelaren : En analys av sponsring, utlåning och disciplinära åtgärder samt kollektivavtalets påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
10. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER