Sökning: "Stockholms universitet Institutionen för pedagogik"
Visar resultat 11 - 15 av 436 uppsatser innehållade orden Stockholms universitet Institutionen för pedagogik.
11. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER
12. Läsförståelsestrategier i det flerspråkiga klassrummet : Sex lärares beskrivning av sin undervisning.
M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim of this study is to evaluate teachers’ descriptions of their usage of reading comprehension strategies as well as reading comprehension strategies in a multilingual classroom. In addition, the study examines what challenges the teachers believe they face in their daily work with multilingual students. LÄS MER
13. Preparing Teachers for Inclusion in a Homogeneous Society : A Case Study of a Czech Univesity's Approach to Inclusive Education
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Inclusive education is a broad topic which includes research in the areas of race, ethnicity, culture, gender, language, religion and ability. Since the end of the Second World War it has become an important concept discussed internationally in both policy and research. LÄS MER
14. Klassrumssamtal där alla får bli hörda : En studie om deliberativa samtal i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Can you find any traces of deliberative conversations in today's high school classrooms? The purposeof the study is to shed light on and understand how deliberative conversations are expressed in somehigh school classrooms today, as well as what experiences the teachers in said classrooms have ofdeliberative conversations in the classroom situation. The study is based on a pragmatic perspectivewhere it is believed that the school should create the conditions for deliberative conversations in theclassroom to prepare the students to be part of the deliberative society. LÄS MER
15. Why Educating Girls Is More Important? : Human Capital, Human Rights and Capability approaches to the Importance of Girls’ Education
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Girls’ education is one of the main attributes that contribute to the development of a nation and society. The purpose of this thesis is to investigate how the girls’ education is discursively constructed by the development agencies promoting girls’ education. LÄS MER