Sökning: "Stockholms universitet Institutionen för pedagogik"
Visar resultat 21 - 25 av 436 uppsatser innehållade orden Stockholms universitet Institutionen för pedagogik.
21. Biomedicinska analytikers reflektioner under verksamhetsförlagd utbildning : En kvalitativ analys av studenters reflektionsloggböcker
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Reflektion eftersträvas ofta i högre utbildning. Forskning och beprövad erfarenhet visar att aktiviteten ska ha avgörande betydelse för studenters djuplärande. Reflektion har även visat sig ha en central betydelse för studenters professionella lärande. Denna studie fokuserar på reflektion hos blivande biomedicinska analytiker (BMA). LÄS MER
22. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER
23. Higher education in the Post- Pandemic Era: : International students’ perceptions of the use of technology and blended learning
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The present thesis explores the experience of international students in Sweden with blended learning and the uses of technology during the post-pandemic era. Based on a qualitative design, and semi-structured interviews with six international students, participation and experience in the transition from off-campus learning to on-campus learning has been identified. LÄS MER
24. Tidiga läsinlärningsinsatserLäsa för att lära. : En systematisk litteraturstudie
M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Denna sysematiska litteraturstudie bygger på 12 aktuella vetenskapliga artiklar. Syftet med studien är att undersöka och sammanställa aktuell forskning kring tidiga insatser i läsinlärning med elever i riskzon för lässvårigheter i förskola och i årskurs F-3. LÄS MER
25. Aiding the Educational Transition for Costa Rican Students to Secondary Education : A qualitative study
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim of this study is to examine how students at disadvantaged schools in Costa Rica experience and cope with the educational transition between 6th and 7th grade. Furthermore, to analyse which are the major contributing factors and how to aid this passage for students at risk through the term, Lifelong learning. LÄS MER