Sökning: "Storefront"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Storefront.

  1. 1. Mechanisms to enable operational efficiencies in a virtual context

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Palmén; Morgan Bryer; Nathan Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual kitchens; Operational efficiency; Business model canvas; Virtuality; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Mechanisms to enable operational efficiencies in a virtual context Seminar date: 1st of June 2023 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation, 15 University Credit Points Authors: Morgan Bryer, Nathan Nilsson, Anton Palmen ´ Supervisor: Ziad El-Awad, Lund University Keywords: Virtual kitchens, Operational Mechanisms, Operational Efficiency, Business Model Canvas, Virtuality Research question: Research how the internal mechanisms of virtual restaurants enable high operational efficiency Purpose: On paper, virtual kitchens are more effective and profitable business ventures than traditional restaurants. The purpose of this thesis is to evaluate the internal mechanisms that enable operational efficiencies in virtual restaurants. LÄS MER

  2. 2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  3. 3. Storefront Prototypen : En sammanslagning av Litium GraphQL API och Next.js Commerce

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Joel Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Next.js Commerce; Litium GraphQL API; Undersöka; Prototyp; TypeScript;

    Sammanfattning : The project's primary goal is to develop a prototype for Columbus Global with the e-commerce platform Lithium GraphQL API and Next.js Commerce. It must contain a start and product page and a shopping cart. The prototype aims to investigate whether the untested combination of the mentioned tools is possible. LÄS MER

  4. 4. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER

  5. 5. Analys av dynamiskt lastfall : Utveckling av säkerhetslösning mot smash and grab-rån

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Fredrik Larsson; [2018]
    Nyckelord :Polyuretanskum; PU-skum; FEM; krocksimulering;

    Sammanfattning : Stålpartier i Norr AB (SPINAB) är ett företag som tillhör gruppen små och medelstora företag. De har företagsidén att tillverka och sälja CE-märkta fönster, dörrar och skräddarsydda produkter i stål. Företaget har identifierat en för dem ny marknad i säkerhetslösningar inom handelssektorn. LÄS MER