Sökning: "Strategic awareness"

Visar resultat 11 - 15 av 327 uppsatser innehållade orden Strategic awareness.

  1. 11. Don't Fall! A Case Study on Market-scoping For Early-stage Technologies and the Role of Sensemaking

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Julia Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Market-scoping; early-stage technologies; dynamic capabilities; sensemaking; high tech;

    Sammanfattning : Effectively managing uncertainty requires flexibility and strategic trade-offs, even so for firms basing their product-offer on early-stage technologies. Managers' role in strategic decisions have previously been overlooked, focusing more on predetermined market spaces based on technology, firm, and industry characteristics. LÄS MER

  2. 12. Segmenting Countries in the Food Packaging Market: A Cluster Analysis Approach

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen; Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Ninda Atikah Mawaddah; Aksaraphak Nijsathorn; [2023]
    Nyckelord :Unsupervised Machine Learning; Clustering; K-Means Clustering; Hierarchical Clustering; Principal Component Analysis; Business and Economics;

    Sammanfattning : The food packaging market has been witnessing substantial growth due to changing consumer lifestyles, urbanization, increased purchasing power, and growing environmental sustainability awareness. This growth presents significant opportunities for companies operating in this market. LÄS MER

  3. 13. Hur används prognostisering av personalkostnader vid beslutsfattande? : En kvalitativ och kvantitativ studie som prövar variabler i prognostiseringssyfte för personalkostnader samt prognostiseringenspåverkan på humankapitalet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Henriksson; Magdalena Kärlin; [2023]
    Nyckelord :Prognostisering; prognostiseringsmodell; personalkostnader; humankapital; prognostisering av personalkostnader; nyckeltal; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Background and problem The problem originates in strategic cost accounting. Because of the prevailing condition on the market today, businesses must be aware of their position in the market, their weaknesses and their strengths in order to create and keep its competitiveness. LÄS MER

  4. 14. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER

  5. 15. More Than a Music Artist? A qualitative study on consumer archetypes through the dynamics of fan-artist parasocial relationships

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Francesca Scriboni; Yasmine Ferchichi; [2023]
    Nyckelord :Parasocial Relationships; Fan-artist Engagement; Personal Branding; Content Creation; Consumer Attitudes; Fan Support; Fan Investments; Consumer Archetypes; Music Industry; K-pop Industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study examines how parasocial relationships between music artists and fans foster a plethora of different consumer attitudinal outcomes, with the purpose to provide clarity through the shaping of distinct consumer archetypes, while offering in this way practical insights for marketers and industry professionals. The context of K-pop is used to delve deeper into the understanding of the use of the parasocial sphere in the music industry scenario. LÄS MER