Sökning: "Strategic surprise"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Strategic surprise.

  1. 1. ALL BARK NO BITE? An explorative case study of BrewDog's Corporate Political Advocacy campaign

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Dinér; Alice Sävman; [2023]
    Nyckelord :Corporate Political Advocacy; Authenticity; Woke-washing; Entrepreneurial Leadership; CEO Activism; Challenger Brand; BrewDog; Social Sciences;

    Sammanfattning : In times of political divisiveness, Corporate Political Advocacy (CPA) has emerged as a commonly used communication strategy whereby brands voice support for socio-political issues. Despite its increasing prominence, research of CPA in the field of strategic communication is scarce. LÄS MER

  2. 2. How weird elements in brand communication can strengthen brand intimacy.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yingting Zhang; Francesco Carlino; Undine Himmelsbach; [2021]
    Nyckelord :Brand Communication; Advertisement; Brand Identity; Brand Personality; Elements of Weirdness; Elements of Surprise; Brand Rejuvenation; Brand Positioning; Brand Intimacy; Brand Rhetoric.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of this paper is to explore “weird elements” as part of brand communication in relation to brand intimacy. To define the purpose more precisely, this paper will focus on four specific research questions with reference to the selected case examples: 1. Which message is conveyed? 2. LÄS MER

  3. 3. Diskursanalys av Tröskel - En strategi med skiftande dynamik

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Rickard Arrenäs; [2020]
    Nyckelord :Säkerhetspolitik; Försvarspolitik; Tvångsmakt; Tröskel; Gråzon; Småstatsteori;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish threshold concept can be understood and developed at the highest political and strategic level. The problem is that understanding the threshold concept with its dynamics is in its infancy. LÄS MER

  4. 4. Illusionisten Putin : Strategisk överraskning genom vilseledning - en fallstudie av rysk krigföring på Krim 2014

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Daniel Johansson; [2020]
    Nyckelord :military studies; deception; strategy; surprise attack; Russian military operational art; Crimea; Russia; special operations; grey zone; asymmetric warfare; information warfare; active measures; krigsvetenskap; vilseledning; strategi; överraskning; rysk krigskonst; Krim; Ryssland; Vladimir Putin; gråzon; informationsoperationer; specialförband; aktiva åtgärder; desinformation; specialförbandsoperationer;

    Sammanfattning : I efterbörden av Rysslands annektering av Krim 2014 uppstod diskussioner kring rysk krigskonst och hybridkrigföring. Bland tvetydigheterna som uppstod identifieras bland annat vilka strategier som det samtida Ryssland har för att uppnå strategisk överraskning. LÄS MER

  5. 5. Hur överraskning uppnås på strategisk nivå : En analys av operation Barbarossa 1941 samt Ardenneroffensiven 1944

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Pontus Ahlstedt; [2020]
    Nyckelord :överraskning; strategi; Ardennerna; Barbarossa;

    Sammanfattning : Surprise as a method for achieving success in combat has been a key factor since the dawn of warfare. This study has analyzed what key factors are needed to achieve strategic surprise by examining existing theories on the subject by applying them on two strategic surprise operations during the second World War. LÄS MER