Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustaf Josefsson; Johan Wahlström; [2011]
    Nyckelord :kultur; organisation; identitet; utbildning; ledarskap; processer; grundläggande värderingar; meningsskapande; organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar Nivå: Magisteruppsats, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Instutionen för Service Management Författare: Gustaf Josefsson & Johan Wahlström Handledare: Richard Ek & Su Mi Dahlgaard-Park Syfte: Syftet med uppsatsen är att öka kunskapen om organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter i branscher med hög personalomsättning och stor andel säsongsanställda. Forskningsfrågor: Vilka tankar ligger bakom och hur ser ledarskapsprocesserna ut för byggandet av organisationskultur? Vilken effekt får organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser på medarbetarna? Metod: För syftet fann författarna det lämpligt att undersöka medarbetarnas perspektiv på ledningens intentioner omkring organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Får jag lov? - En studie om mellanchefens förutsättningar för påverkan på innovationer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linda Byhmer; Mats Boson; Anna Öhrström; [2011]
    Nyckelord :innovation; mellanchef; intraprenörskap; entreprenörskap; organisatorisk miljö; företagskultur; ledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Får jag lov? – En studie om mellanchefers förutsättningar att påverka innovationer Universitet/institution: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management inriktning Retail Kurs: Magisteruppsats, VT 2011, SMTX07, 15 hp Seminariedatum: 27 maj 2011 Författare: Boson, Mats., Byhmer, Linda. LÄS MER

  3. 3. Power Shift and Retailer Value in the Swedish FMCG Industry

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Maria Adolfsson; Diana Solarz; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; retailer value; FMCG; supplier-retailer relationships; retailer power; Su Mi Park Dahlgaard; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: The recent years in the Swedish Fast Moving Consumer Goods industry have been characterized by a palpable shift in power balance, favouring the retailers. Since the shift in power balance has strengthened the negotiation position of the retailers, the suppliers now have to, to a greater extent than before, accommodate to the retailers’ goals, whether they be financial or strategic. LÄS MER

  4. 4. Strategic Determinants in the Software Industry : a study of six software companies in Sweden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Bjørn-Henrik Zink; [2003]
    Nyckelord :Social sciences; Su Mi Park Dahlgaard; strategy; software industry; outside-in; inside-out; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Background: The software industry is being described as an industry of fierce competition and rapid technology change. The innovation pace is said to be so high that today's new technology might be history tomorrow. LÄS MER