Sökning: "Sverigebilden"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade ordet Sverigebilden.
16. Sverigebilden i Italiens två största dagstidningar 2012 jämfört med den officiella Sverigekommunikationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : I takt med en allt mer globaliserad värld har det blivit viktigare för länder att bygga upp ett starkt varumärke. Sveriges regering arbetar strategiskt med att främja Sverigebilden utomlands via en mängd olika kanaler och genom Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet. LÄS MER
17. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varumärke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER
18. Med kulturen som redskap : En fallstudie om kulturell representation och dess möjligheter att stärka Sverigebilden utomlands
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Abstract In the heart of Paris, you will find Sweden‟s only cultural center abroad. Since the early 70‟s a wealth of cultural activities has been offered, and every year the center receives more than 100,000 visitors. LÄS MER
19. Destination Schweden : En kvantitativ studie om unga tyskar turisters resande till Sverige
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : En av turismindustrins största utmaningar är att identifiera potentiella målgrupper och sedan kunna tillgodose turisters varierade behov. En av de främsta målgrupperna inom svensk turismindustri är turister av tysk nationalitet. LÄS MER
20. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER