Sökning: "Sverigebilden"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade ordet Sverigebilden.

  1. 16. Sverigebilden i Italiens två största dagstidningar 2012 jämfört med den officiella Sverigekommunikationen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Malena Hessel; [2013]
    Nyckelord :kreativa näringar; kärnvärden; Sverigefrämjararbetet; Nation Branding; italiensk press; Italien; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med en allt mer globaliserad värld har det blivit viktigare för länder att bygga upp ett starkt varumärke. Sveriges regering arbetar strategiskt med att främja Sverigebilden utomlands via en mängd olika kanaler och genom Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet. LÄS MER

  2. 17. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2012]
    Nyckelord :Branding; integrated communication; Nation branding; place branding; image; brand; tourism; Branding; integrerad kommunikation; Nation branding; NSU; place branding; Sverige¬bilden; varumärke; varumärkesbyggande; VisitSweden; turism- och besöksnäringen;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER

  3. 18. Med kulturen som redskap : En fallstudie om kulturell representation och dess möjligheter att stärka Sverigebilden utomlands

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Rebecca Sjöwall; [2011]
    Nyckelord :Public diplomacy Nation Branding Swedish Institute Cultural diplomacy;

    Sammanfattning : Abstract In the heart of Paris, you will find Sweden‟s only cultural center abroad. Since the early 70‟s a wealth of cultural activities has been offered, and every year the center receives more than 100,000 visitors. LÄS MER

  4. 19. Destination Schweden : En kvantitativ studie om unga tyskar turisters resande till Sverige

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Carlsson; Annika Johansson; [2011]
    Nyckelord :Unga; tyska turister; resmotiv; Sverigebilden;

    Sammanfattning : En av turismindustrins största utmaningar är att identifiera potentiella målgrupper och sedan kunna tillgodose turisters varierade behov. En av de främsta målgrupperna inom svensk turismindustri är turister av tysk nationalitet. LÄS MER

  5. 20. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Janna Bengtsson; Marie Söderberg; [2009]
    Nyckelord :Globalisering; public relations; varumärkning; varumärkessbyggande; branding; nation branding; place branding;

    Sammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER