Sökning: "Swedish fashion company"

Visar resultat 6 - 10 av 205 uppsatser innehållade orden Swedish fashion company.

  1. 6. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER

  2. 7. Hållbar marknadskommunikation - Genuint ansvarstagande eller ett spel för galleriet? : En kritisk diskursanalys av H&M:s och Lindex:s hållbara marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Svensson; Rina Sekiraca; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Sustainability; Fast fashion; Critical Discourse Analysis; Framing; Public Relations;

    Sammanfattning : The climate crisis that the world is facing has resulted in a generally greater awareness about how climate friendly the products that we consume are. This has led companies all over the world to develop their sustainability marketing communication in order to attract consumers. LÄS MER

  3. 8. Influencer-marketing på sociala medier : En studie om relationen mellan företag och konsumenter genom Influencer-marketing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Björklund; Sofia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Social Media; Digital Marketing; Marketing strategy; Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Sociala medier; Digital marknadsföring; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har digitaliseringen satt fart och utvecklat medielandskapet vilket resulterat i att sociala medier blivit ett av de främsta verktygen att tillämpa vid marknadsföring. Vidare har det utvecklats diverse verktyg att tillämpa på sociala medier för att driva sin marknadsföring framåt. LÄS MER

  4. 9. Developing a Components List for a Shoe Repair Kit for Leather Sneakers, Designed for Consumer Use

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabell Gustafsson; Ellen Nordholm; [2023]
    Nyckelord :Repair; Leather Sneaker Repair; Product Lifetime; Shoe-Wear; Sustainable Consumption; Circular Economy.;

    Sammanfattning : This thesis is being conducted by two final year Bachelor degree students, collaborating with a Swedish fashion brand producing leather sneakers with the aim to investigate the most common wear and tear of shoes in metropolitan and suburban environments. Shoes are readily known for having a relatively short product lifecycle and with few alternatives to prolong the materials usefulness at the end. LÄS MER

  5. 10. Att välja sourcingstrategi : Drivkrafter och utmaningar bakom val av produktionsland inom textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elisia Svensson; Karin Hörner; Ebba Thanner; [2023]
    Nyckelord :Sourcing strategies; nearshoring; offshoring; supply chain management; resources; driving forces; challenges; strategic management measures; sustainability; Sourcingstrategier; nearshoring; offshoring; hantering av försörjningskedja; resurser; drivkrafter; utmaningar; strategiska hanteringsåtgärder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Textil- och beklädnadsindustrin har expanderat kraftigt sedan 1990-talet och är idag en av de största industrierna i världen. Den globala försörjningskedjan inom industrin innefattar komplexa nätverk och förhållanden kring bland annat sourcingstrategier och var företag väljer att placera sin textilproduktion. LÄS MER