Sökning: "Swedish fast fashion industry"
Visar resultat 21 - 25 av 71 uppsatser innehållade orden Swedish fast fashion industry.
21. High Demand for Second-hand: A Qualitative Study on Challenges and Opportunities Faced by Second-hand Clothing Retailers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The second-hand market has been subject to a lot of change in recent years. New actors with disruptive business models have entered the market, changing consumer perceptions and altering market conditions. LÄS MER
22. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER
23. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER
24. The distribution of value-added in the fashion industry across countries: The case of the Swedish and Bangladesh ready-made garments sector
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The thesis analyses the trend of value-added distribution over a span of 10 years, from 2011 to 2021, in the international supply chain of fast fashion products between manufacturers in Bangladesh and multinational fast fashion retailers in Sweden. Bangladesh has grown economically thanks to its ready-made garment sector and favorable policies for businesses and foreign investments. LÄS MER
25. Consumers’ Perspective on Loyalty Programmes and its Influence on Purchasing Decisions : A study on fast-fashion retailers’ consumers in the Swedish market
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: With apparel and clothing being one of the most highly consumed products for everyday life, businesses within the fashion industry have much demand. In order to gain leverage in a competitive market, many retailers have different strategies and loyalty programmes have been an attractive way for customer relationship management. LÄS MER