Sökning: "TV3"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet TV3.

  1. 1. Expeditionen in i kommersialismen : En semiotisk analys av öråden i Expedition: Robinson och jämförelse mellan SVT, TV3 och TV4:s versioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Maria Månsson; [2018]
    Nyckelord :Reality-tv; Expedition: Robinson; dokusåpa; public service; kommersialism; semiotisk analys; SVT; TV4; TV3.;

    Sammanfattning : Expedition: Robinson är ett reality-program som sänts i både public service och kommersiella kanaler. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Expedition: Robinson har utvecklats genom åren och ställa detta i relation till reality-genrens utveckling och de kanalbyten som programmet gjort. LÄS MER

  2. 2. Tv-reklam för söta drycker : En studie av hur antalet reklaminslag förändrats under åren 1999-2014

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Ida Arvidsson; [2016]
    Nyckelord :TV commercial; sweetened drinks; sweetener; TV channels; food; Tv-reklam; söta drycker; sötningsmedel; tv-kanaler; livsmedel;

    Sammanfattning : Inledning: Tv-reklam för söta drycker kan leda till ökad konsumtion av ohälsosamma och energirika drycker med högt sockerinnehåll. Under år 2014 inhandlades i genomsnitt 92 liter läskedryck i Sverige per konsument, vilket är en ökning med tio liter jämfört med år 2000. LÄS MER

  3. 3. Kvällspressens bevakning av Paradise Hotel - då och nu.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Andreas Gabrielsson; Daniel Haugen; [2016]
    Nyckelord :Paradise Hotel; dokusåpa; reality tv; Aftonbladet; Expressen; kvällspress; medierapportering; TV3; TV4; nöjesrapportering; Saga Scott; Olinda Borggren;

    Sammanfattning : I vår uppsats har vi undersökt hur medierapporteringen av dokusåpan Paradise Hotel har förändrats under tidsperioden 2005 till 2014. Vi har gjort detta genom att undersöka medierapporteringen över tid och jämfört Aftonbladets och Expressens pappersartiklar från de valda åren med varandra. LÄS MER

  4. 4. Vägen till framgång : En semiotisk analys av Tv3s representation av myten om det goda livet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Julia Mårdestam; [2015]
    Nyckelord :Media; Cultivation theory; Television; The good life; Success; Media; Kultivationsteorin; Television; Det goda livet; Framgång;

    Sammanfattning : In the research field of the cultivation theory focus has shifted from TV in general to studying specific genres instead. It is proposed that there are similarities in otherwise different shows and that these shows give it´s voyeurs a solution to their problems. LÄS MER

  5. 5. OS i kommersiell tv : En jämförande studie av SVT och TV3:s sändningar av vinter-OS 2010 och 2014

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sanna Rossäng; Oliver Åbonde; [2014]
    Nyckelord :kommersialisering; nyhetsvärdering; OS; sportjournalistik; SVT; Viasat;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersö̈ka likheter och skillnader i SVT och Viasats respektive huvudkanals bevakning av vinter-OS 2010 i Vancouver och 2014 i Sotji, då̊ OS i Sotji var det fö̈rsta som sä̈ndes i kommersiell tv i Sverige. Frågestä̈llningarna utgick från vilka idrotter, sä̈ndningstyper och kö̈n de två kanalerna prioriterade, samt vilka orsaker som kan finnas till eventuella likheter och skillnader. LÄS MER