Sökning: "Teaching Analytics"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Teaching Analytics.

  1. 1. Lärandeanalys med automaträttning : En undersökning av studenters svårigheter att implementera hashtabeller i en grundkurs i datalogi

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Eklund; [2023]
    Nyckelord :Learning analytics; Hash table; Automatic assessment; Computer-assisted instruction; Computer science education; lärandeanalys; hashtabeller; automaträttning; datorassisterad undervisning; datadidaktik;

    Sammanfattning : Den för datalogin grundläggande datastrukturen hashtabell är krävande att tillägna sig. En undersökning gjordes på en kurs i algoritmer och datastrukturer med 200 deltagare. LÄS MER

  2. 2. AI i skolan : Hur AI-system påverkar lärare och studenter, enligt de trender som framkommer på konferenserna AIED 2021 och LAK21

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Thomas Norehall; [2022]
    Nyckelord :AI; AIED; AIED 2021; Artificial intelligence in education; LAK21learning analytics; school; student; SoLAR; teacher; AI; AIED; AIED 2021; artificiell intelligens i utbildning; LAK21; lärare; skola; SoLAR; student;

    Sammanfattning : Dynamiska AI-system tar får allt mer utrymme i skolans värld. Det kommer påverka utbildning, undervisning och inlärning och inte minst lärares och studenters roller. LÄS MER

  3. 3. En potentiell lösning för att kunna mäta en undervisningsmodells påverkan i en datalogikurs

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Forsman; [2022]
    Nyckelord :Learning analytics; Blended Learning; Flipped classroom; Online; Videos; Computer Engineering Education; Lärande analys; Blandat lärande; Omvänt klassrum; Online; Videos; Datateknikutbildning;

    Sammanfattning : Inom den högre utbildningen är det fortfarande vanligt att använda traditionella undervisningsmetoder även om det finns andra metoder som går att tillämpa. En faktor som påverkar införandet av nya metoder är digitaliseringen. LÄS MER

  4. 4. Sentiment Analysis of MOOC learner reviews : What motivates learners to complete a course?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Knöös; Siri Amanda Rääf; [2021]
    Nyckelord :Massive Open Online Courses; MOOCs; Sentiment Analysis; Topic Modeling; Learning Analytics; Mixed Methods Research; Online Learning; E-learning; Learner Motivations;

    Sammanfattning : In the last decade, development of Information and Communication Technology (ICT) thatsupports online learning has increased the demand for e-learning and Massive Open OnlineCourses (MOOCs). Despite their increased popularity, MOOCs are struggling with highdropout rates and only a small percentage of learners complete the courses they enrolled in. LÄS MER

  5. 5. Kvalificerade samtal inom språk- skriv- och läsutveckling : en studie av speciallärares samtalsuppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Carolina Bjelvehammar; [2021]
    Nyckelord :qualified conversations; counsellor; relationship skills; special education teacher; language development; writing development; reading development; kvalificerade samtal; rådgivare; relationskompetens; speciallärare; språkutveckling; skrivutveckling; läsutveckling;

    Sammanfattning : Background: The school's mission is to promote the development and learning of all students and that special consideration should be given to those who have difficulty achieving the purpose of the studies. One way to find ways to support all learning is through conversations with special education teachers. LÄS MER