Sökning: "Thinking-aloud"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade ordet Thinking-aloud.

  1. 21. Design and Evaluation of a User Interface for a Program, Used in a Flight Test Environment of Electronic Warfare Systems, with Regards to Usability in Terms of Low Error Rate

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Elin Larsson; [2019]
    Nyckelord :usability; HCI; low error rate; design; evaluation; EW-system;

    Sammanfattning : In todays society the amount of connected devices are increasing. Many of these devices are in need of an interface to enable interaction with users. These devices are built for solving tasks of varying degree of difficulty and the need for user-friendly interfaces are highly relevant. LÄS MER

  2. 22. Feedback : En studie om hur ett gränssnitt för återkoppling av feedback kan utformas med hjälp av användare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Jennie Weidenberg; [2019]
    Nyckelord :Feedback; web surveys; interaction; Thinking-aloud; prototypes; Feedback; datainsamling; webb; interaktion; Thinking-aloud; prototyper;

    Sammanfattning : Idag utför de flesta företag någon form av datainsamling för att undersöka vad deras användare har för åsikter om deras produkter. Det kan exempelvis ske genom webbplatsundersökningar, telefon, mejl eller via personlig kontakt där användare antingen blir tillfrågad att lämna feedback eller där användaren själv önskar ta kontakt med företaget för att lämna sina synpunkter. LÄS MER

  3. 23. En undersökning av lyxighet gällande design på en webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Moberg; Elina Jonsson; Felix Hedén; Harald Graf Morin; Oscar Wester; Nathalie Elsässer; Sara Nilsson; Simon Henriksson Välimaa; Teodor Lennmark; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lyxsegmentet har varit sent i sin teknikadaption trots att e-handel, och vikten av internetnärvaro, har ökat. För att lyckas med omställningen måste handlare veta hur kundens upplevda känsla av lyx bibehålls på en webbapplikation. LÄS MER

  4. 24. Den sfäriska intervjun : En studie om hur tittare och producenter upplever 360°- intervjusekvenser i en VR-miljö

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Peter Dahlén; [2019]
    Nyckelord :360-video; immersiv video; VR; Virtual Reality; videoproduktion; 360- videoproduktion; medieproduktion; intervju; intervjuperson; reporter; intervjusekvenser; journalistik; gestaltning; tittarstudie; användarstudie; point-of-view; framing; distans; blickriktning;

    Sammanfattning : Studien handlar om hur tittare och producenter upplever intervjusekvenser i 360°-video i en VR-miljö och syftet är att synliggöra tittares upplevelser av produktion för att skapa bättre förutsättningar för journalistiska 360°- produktioner. Studien fokuserar på tittarens upplevelser av 360°-video i olikheter i gestaltningsval, utifrån gestaltningskomponenterna: point-of-view, distans till intervjupersonen, intervjupersonens blickriktning och hur reporter används i 360°-video, samt på vilka olika sätt man som producent kan gestalta intervjusekvenser i journalistisk 360°-video och hur det skiljer sig cinematografiskt och berättartekniskt från traditionell videoproduktion. LÄS MER

  5. 25. La interpretación del significado de locuciones verbales en español : Estrategias de aprendientes y hablantes nativos para describir el sentido figurado al Pensar en Voz Alta

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Elvira Alicia Garcia Sainz; [2018]
    Nyckelord :Idioms; verbal phrases; figurative language; formulaic language; idiomatic knowledge; idiomatic meaning; literal and non-literal meaning; Thinking-aloud procedure; second language learning; semantic competence; conceptual metaphor; verbal idioms; lexical and semantic knowledge; hybrid approach to idioms meaning; Locuciones; modismos; lenguaje figurado; lenguaje formulaico; significados literal y no literal; conocimiento idiomático; significado idiomático; Pensar en voz alta; aprendizaje de segundas lenguas; competencia semántica; conocimiento léxico y semántico; metáfora conceptual; acceso híbrido al significado idiomático;

    Sammanfattning : Idioms are frequently used in any language and thereby it is important to investigate how these linguistic resources are understood, acquired and mastered. More studies need to be conducted, specially in the learning of a second language. LÄS MER