Sökning: "Ulrika Olsson"
Visar resultat 26 - 30 av 36 uppsatser innehållade orden Ulrika Olsson.
26. GRÖN FLAGG : Miljöarbete i förskolan
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : The aim with my work is to get a deeper knowledge about the preschool's views of environmental work. I also want to examine how the preschool teachers along with the children work with the project Green Flag in the preschool. I have used structured interview with two teachers in a preschool that works with Green Flag. LÄS MER
27. Möjligheter att samarbeta : tolkning ur ett maktperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett maktperspektiv undersöka föräldrar och lärares möjligheter att samarbeta. Metod: I vår studie har vi valt en kvalitativ undersökningsmetod då vi intervjuat både lärare och föräldrar. LÄS MER
28. STRUKTUR OCH PROCESSER KRING HANDLEDNING
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionenSammanfattning : Att bedriva psykoterapi under handledning är en obligatorisk delkurs på den legitimationsgrundande psykoterapeututbildningen. Syftet med denna studie var att belysa den organisatoriska strukturen och processerna kring handledningsmomentet vid de legitimationsgrundande psykoterapeututbildningarna i Sverige. LÄS MER
29. Vi kan väl träffas och fika : Några muslimska invandrarkvinnors upplevelser av kontakten och samarbetet med svensk skola.
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Institution: Högskolan i Halmstad Titel: Vi kan väl träffas och fika. Några muslimska invandrarkvinnors upplevelser av kontakten och samarbetet med svensk skola. Författare: Susanne Castro & Birgitta Johansson Typ: C-uppsats. Examensarbete i lärarprogrammet. LÄS MER
30. Individuella utvecklingsplaner i ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Idag ska alla skolor använda sig av individuella utvecklingsplaner för att hjälpa elever att nå de mål som finns uppsatta i läroplaner och kursplaner. Detta beslutades av politikerna och lades till i grundskoleförordningen 2005. LÄS MER