Sökning: "Upper Secondary and Adult Education"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Upper Secondary and Adult Education.

  1. 1. To what extent can explicit morphology instruction promote vocabulary development for older adolescent or adult learners of English as a foreign language?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Parment; Thore Hägglund; [2023]
    Nyckelord :English as a foreign language; explicit teaching; higher education; morphological awareness; morphology; upper secondary education; vocabulary development;

    Sammanfattning : Vocabulary development is important when it comes to learning a language, but it is also a challenging task. The Swedish syllabus focuses on implicit knowledge, and explicit teaching has been shown to have a positive impact on learners’ implicit knowledge. LÄS MER

  2. 2. Specialpedagogiska insatser inom vuxenutbildning på gymnasial nivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Viktoria Mäki; [2023]
    Nyckelord :Likvärdighet; en skola för alla; KASAM; specialpedagogiska insatser; vuxenutbildning; studieavbrott; relationellt perspektiv; heterogenitet och lärstil;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om fördelningen av specialpedagogiska resurser och dess insatser inom vuxenutbildning.  Många studerande som jag har mött under åren inom vuxenutbildning har inte alltid haft en lyckad skolbakgrund att falla tillbaka på varför känslan, motivationen och oron inför studier i vuxen ålder många gånger kan vara befogad. LÄS MER

  3. 3. Att möjliggöra för ekonomisk kompetens inom samhällskunskapen : Hur möjliggör verksamma lärare ekonomisk förståelse i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Joel Bäckström; [2023]
    Nyckelord :Samhällskunskap; ekonomiundervisning; medborgarbildande uppdrag; ekonomi; lärares uppfattningar; privatekonomi; aktiva ekonomiska medborgare; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Economics is included as a central part off all society-oriented education from early years of primary school up to upper secondary school. The school´s economics teaching has an important role when it comes to supporting students to be able to understand and deal with economic issues, which makes it relevant to investigate how the teaching enables the development of economic competence in social studies. LÄS MER

  4. 4. Elever i behov av specialpedagogiskt stöd inom kommunal vuxenutbildning.

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lindha Hultgren; [2023]
    Nyckelord :specialpedagogiskt stöd; vuxenutbildning; förutsättningar; behov; relation;

    Sammanfattning : This study aims to highlight and make visible students' needs for special educational support within municipal adult education. The study intends to make visible and clarifying students' varied conditions but also their needs for support in adult education. LÄS MER

  5. 5. Teaching Coming Out Stories through Young Adult Literature in Upper Secondary School : Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Engelska

    Författare :Jennifer Maraoge; [2023]
    Nyckelord :Queer; Anti-Oppressive Education; Queer Pedagogy; Silenced Discourse; Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe; Swedish Curriculum; Upper Secondary School; Young Adult Literature; Ethnic Minorities; Coming Out Story;

    Sammanfattning : The Young Adult novel Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe portrays the coming out stories of two queer Mexican American boys who struggle with their ethnicity and sexuality, which leads to internal conflicts. The focus of the analysis in the essay is to investigate how the novel can be taught in Upper Secondary classrooms through queer pedagogy and anti-oppressive approaches focusing on silenced discourse. LÄS MER