Sökning: "Varumärke inom tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Varumärke inom tjänsteföretag.

  1. 1. Varumärkets påverkan på anställda : En studie om image och ryktets inverkan på  en arbetstagare inom små tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Larsson; Rebecca Steene; [2017]
    Nyckelord :Brand; image; reputation; branding; employee; attitudes; Varumärke; image; rykte; branding; anställda; attityder;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att få en ökad förståelse för hur ett varumärkes rykte och image kan påverka en arbetstagare vid valet av arbetsgivare i små företag inom tjänstesektorn. Metod: Då syftet med studien är att få ökad förståelse för hur image och rykte påverkar en arbetstagare i valet av arbetsgivare, har således studien genomförts med en kvalitativ forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. The consequences of a logotype - How a logotype can be designed for a musician

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Evelina Hallén; Sara Norrbom; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Musikartisters varumärkesidentitet är många gånger splittrad och logotyp används inkonsekvent, detta i förhållande till hur produkt- och tjänsteföretags användande ser ut. Studien syftade därav till att undersöka om en logotyp borde anses viktigt för en musikartist och hur en logotyp kan utformas på ett så fördelaktigt sätt som möjligt för en musikartist. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Baudou; Knapp Maria Pettersson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutveckling; intern konkurrens; intern kommunikation; organisationskultur; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen : Varumärkets värde för franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Bloom; Ebba Granberg; [2015]
    Nyckelord :Franchisee-based brand equity; brand; franchisee; attraction; retention and sources.; Franchise-based brand equity; varumärke; franchisetagare; attraktion; bibehållande och källor;

    Sammanfattning : Titel: Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen – Varumärkets värde för franchisetagare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Ebba Granberg, Malin Bloom Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka källor franchisetagare påverkas av i skapandet av FBBE inom tjänsteföretag. Detta med avseende på vilken betydelse varumärket har i franchisekonceptet och huruvida detta påverkar franchisetagarens intentioner att ingå i ett franchiseavtal samt bibehålla franchiserelationen. LÄS MER

  5. 5. Internt varumärkesarbete inom tjänstesektorn : en fallstudie av Handelsbanken i Luthagen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Noor Al Amin; Amanda Armstrand; Rasmus Svedberg; [2015]
    Nyckelord :internt varumärkesarbete; internal branding; organisationskultur; vision; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Idag upplever många företag att de befinner sig i en konkurrensutsatt miljö vilket har lett till att det blivit allt viktigare att skapa sig konkurrensfördelar på marknaden. En konkurrensfördel kan vara att ha ett starkt varumärke och detta kan fås genom att arbeta med att förstärka det interna varumärket. LÄS MER