Sökning: "Victoria Milan"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Victoria Milan.

  1. 1. "Gör livet levande - ha en affär"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Lannerheim; Lina Månsson; [2013]
    Nyckelord :Word of mouth; buzz marketing; Victoria Milan; otrohet; provocerande; kontroversiell; chockerande; diskurs; infidelity; provocative; controversial; shocking; discourse; Social Sciences;

    Sammanfattning : Konsumenters diskussioner kring produkter och tjänster, s.k. word of mouth, har fått alltmer betydelse i takt med framväxten av Internet och sociala medier. Dessa digitala verktyg har möjliggjort en större spridning av konsumenters åsikter och diskussioner, vilket kan påverka ett företags varumärke både negativt och positivt. LÄS MER

  2. 2. Monogami är ute, det är nya tider nu: En fallstudie av dejtingsajten Victoria Milan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Petersson; Marcela Oderich Linke; [2011]
    Nyckelord :dejtingsajt; otrohet; kärlek; livsstilsreklam; internetdejting; Victoria Milan; online dejting; kontaktannonser; Social Sciences; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The company Victoria Milan provides an online dating service aimed at persons who are already within a committed relationship. Their marketing campaign and their slogan make your life more living, have an affair! has led to a record in amount of complaints from the public to the Swedish advertising ombudsman. LÄS MER

  3. 3. Kärlek eller bara en fling? : En retorisk komparativ analys av Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Susanne Holst; [2011]
    Nyckelord :triad of ethos; pathos; logos; visual rhetoric; television commercials; binary opposition; dating; internet; Barthes; Lévi-Strauss; ethos; pathos; logos- triaden; visuell retorik; TV-reklamfilm; hermeneutik; binärt motsatsförhållande; dejting; internet; Barthes; Lévi-Strauss;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar belysa de två företagen Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer. Det primära syftet är att undersöka vilka retoriska grepp Match och Victoria Milan använder sig av i reklamfilmerna för att värva nya betalande medlemmar till webbplatserna. Genom retorisk analys granskas respektive reklamfilm. LÄS MER