Sökning: "Vikten av läsning"

Visar resultat 16 - 20 av 204 uppsatser innehållade orden Vikten av läsning.

  1. 16. Hur påverkas konsumenter av cookienotiser? : En kvalitativ studie om unga vuxnas beteende kopplat till cookienotiser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Boman; Michell Menes Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Cookies; Cookienotiser; Konsumentbeteende; Konsumenter; Unga vuxna; Millennials; Gen Z;

    Sammanfattning : Alla konsumenter som någon gång besökt en hemsida har också mötts av encookienotis. För de allra flesta är cookienotiser en del av den digitala vardagen. I ochmed att GDPR ändrat lagstiftningen om hur webbplatser ska informera om cookiesmåste alla hemsidor inom EU presentera en cookienotis idag. LÄS MER

  2. 17. Förskolans möjligheter vid språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Susanna Carreira Jönsson; Sofia Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; lärmiljö; språklig sårbarhet; specialpedagog; tillgänglig;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Carreira Jönsson, Susanna och Karlsson, Sofia (2023). Förskolans möjligheter vid språklig sårbarhet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 18. Digitala redskaps betydelse i samhällskunskapsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Valentina Haxhaj; Julia Rane; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Informationssökning; Läsning och skrivning; Samhällskunskapsundervisning;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversiktens syfte är att sammanställa relevant forskning kring hur lärare använder sig av digitala verktyg i undervisning samt hur dom arbetar med med elevers förståelser kring informationssökningar och deras källhantering. Vi har genom olika databaser funnit relevant forskning kring dessa aspekter genom vetenskapliga artiklar, avhandlingar och böcker. LÄS MER

  4. 19. Gemensam och enskild läsning i årskurs 1–3 : En kvalitativ studie om elevers läslust i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Randa Al Kas Alias; Chloé Caummy; [2023]
    Nyckelord :enskild läsning; gemensam läsning; läslust; läsmiljö; läsmotivation; läsning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper om 1-3-lärares erfarenheter av att väcka och främja elevers läslust genom gemensam och enskild läsning. Därigenom skapas en bild av vilka för- och nackdelar det finns med de olika lässätten. Studien har utförts genom semistrukturerade intervjuer med 8 verksamma 1-3-lärare. LÄS MER

  5. 20. Stavningsmedveten läs- och skrivundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ulrika Flodin; [2022-10-14]
    Nyckelord :läs- och skrivundervisning; stavning;

    Sammanfattning : Att kunna stava kan tyckas få allt mindre betydelse i dagens samhälle med ny teknik som hjälper den som har svårt att stava. Samtidigt är läsning och skrivning två tätt sammanflätade processer som kompletterar och stödjer varandra på flera sätt. LÄS MER