Sökning: "Vygotsky"

Visar resultat 41 - 45 av 202 uppsatser innehållade ordet Vygotsky.

  1. 41. Askfat och galna gorillor : En essä om det Levande Verkstadspedagogiska förhållningssättet inom skapande verksamhet på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Linda Hahne; [2020]
    Nyckelord :image pedagogy; Living Workshop; free creation; leisure time center; creativity; bildpedagogik; Levande Verkstad; fritt skapande; fritidshem; kreativitet;

    Sammanfattning : In this scientific essay, I reflect on children's free creation within the creative activities in Swedish school and at leisure time centers based on my experiences as a Living Workshop pedagogue. I start from an event where a student expresses that during our creative sessions we "only make feelings" when the child and another pedagogue were allowed to create exactly what the child wanted. LÄS MER

  2. 42. "Vi lär av varandra" : Den mångkulturella skolan

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för socialt arbete och socialpedagogik

    Författare :Olimpia Pandelara Zackrisson; [2020]
    Nyckelord :Multiculturalism; learning; sociocultural perspective; proximal development zone; Mångkultur; lärande; sociokulturellt perspektiv; proximala utvecklingszon;

    Sammanfattning : Bakgrund: I denna globaliserade värld påverkar situationer som inträffar på andra platser i världen även oss i Sverige. Dessa förändringar i det svenska samhället kan även påverka skolan som får nya utmaningar. Elevunderlaget har blivit mer heterogent med elever från olika länder vilket kräver nya sätt att lära på. LÄS MER

  3. 43. Teaching Strategies That help EFL Learners to Develop Their Vocabulary and Speaking Skills Through Communicative Tasks

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Frishta Rajy; Jumana Najah; [2020]
    Nyckelord :EFL; language development; speaking difficulties; vocabulary learning; Communicative activities; supportive environment; interaction.;

    Sammanfattning : AbstractThis paper investigates the benefits of using different teaching strategies to develop EFL learners’ vocabulary and speaking skills. Undeniably, there are some learners in grades 4-6 who have difficulties to speak and to learn new vocabulary in English classroom, due to many reasons. LÄS MER

  4. 44. The Use of Film-based Strategies for Increasing Student Interaction and Oral Production in the Swedish EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ana Isabel Elena Ramos; [2020]
    Nyckelord :: films; Swedish EFL students; Multimedia Teaching Theory; speaking; interacting.;

    Sammanfattning : This paper provides an investigation of recent empirical research from the EFL literature on the advantages and possible problems that may occur when using films in Swedish upper secondary schools to increase student interaction and oral production during English lessons. Also examined is what specific film-based teaching strategies educators can utilize to increase the level of speaking and interacting in the English classrooms for Swedish secondary-school students. LÄS MER

  5. 45. Gitarrelevers instuderingsmetoder : En kvalitativ studie om fem gymnasieelevers föredragna instuderingsmetoder vid gitarrspel och hur deras uppväxt påverkat deras musicerande

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Martin Saläng; [2020]
    Nyckelord :Studying methods; Vygotsky; sociocultural perspective; musical socialisation; ear music; sheet music; Instuderingsmetoder; Vygotskij; sociokulturellt perspektiv; musikalisk socialisation; gehör; noter;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the students' upbringing environment has influenced their will to play music and which their method of preferable choice is when learning a new piece of music playing guitar. Previous research shows that children growing up in a musical environment often start playing music themselves and that their motivation to play is depending on support and stimulation from family members and teachers. LÄS MER