Sökning: "WASH"
Visar resultat 21 - 25 av 227 uppsatser innehållade ordet WASH.
21. Glöm inte att tvätta händer och reklam noga : En kvalitativ studie om hur corona-washing har sett ut i livsmedelsbranschen under covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The covid-19-pandemic has not only made the world more conscious about how to wash their hands, it has also established concepts within the science of media and communications, identified as corona-washing. This concept of corona-washing has emerged as a consequence of companies given higher demands to help those affected by the pandemic, but the companies have failed to do so. LÄS MER
22. Kvalitetsidentifiering hos grövre trikå genom simulerad användning : en undersökning om och hur man genom simulerad användning kan utvärdera grovstickade tröjors fysiska livslängd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den textila industrin är en av världens största industrier, en resurskrävande industri med komplicerade och förorenande processer. Processer som innefattar flera olika steg, från råmaterial till färdig produkt. Detta gäller för alla textila produkter vare sig det handlar om klädesplagg inom fast fashion, eller teknisk textila produkter. LÄS MER
23. Don't Wash Your Greens: A study on CSR communication in e-commerce shipping and return policies
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : With the increase in e-commerce, the fashion industry has a far more significant impact on the environment than we could ever realise. E-tailers' free-of-charge returns are fueling today's high number of product returns, which account for one fourth of total e-commerce emissions. LÄS MER
24. EDUCATION FOR ROHINGYA DISPLACED CHILDREN
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim:As a legacy of forcible displacement from Myanmar, the ethnic Rohingya refugee children struggle for formal education in the world’s largest refugee camps (unregistered) in Cox’s Bazar, Bangladesh. Therefore, the study aims to explore the current education practices and the contexts of providing informal education in Temporary Learning Centre (TLCs) to the displaced Rohingya children by NGO-lead education sectors in Bangladeshi refugee camps. LÄS MER
25. Good Guy versus Bad Guy: How are Patagonia´s and H&M´s Green(wash)ing Strategies Perceived among Consumers?
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to further investigate and understand the influence of greenwashing on green brand associations, green brand image, brand credibility, and finally green brand equity. Therefore, the paper builds up on Akturan’s (2018) findings and partially replicates them by using the two fashion brands H&M and Patagonia. LÄS MER