Sökning: "Well-known brand"

Visar resultat 21 - 25 av 123 uppsatser innehållade orden Well-known brand.

  1. 21. Panta med Swish! Hur bör ett gränssnitt omformas för att effektivisera dess digitala utbetalningsmetod?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Marcus Jessen; [2020]
    Nyckelord :pantamera; pant; pantamera express; gränssnitt; interface; ux; arvola; design; grafisk profil; interaktionsdesign; människocentrerad design; human centred design; grafisk design och kommunikation; pekskärmsgränssnitt;

    Sammanfattning : Studien Panta med Swish! undersöker på vilket sätt pekskärmsgränssnittet för så kallade Pantamera Express-automater och i synnerhet dess digitala utbetalningsmetod kan göras mer effektivt. Baserat på användarintervjuer och analyser av det befintliga gränssnittet utvecklades först en pappersprototyp. LÄS MER

  2. 22. Did you read the label? : an exploratory study on grocery shoppers’ brand loyalty and purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christopher Lundquist; Anders Mohammad; [2020]
    Nyckelord :Branding; brand loyalty; unethical marketing; mislabelling; level of involvement; purchase intentions; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Due to the rise of the internet, the mislabelling of food products has turned into a well-known phenomenon. There is an unsolved paradox concerning how the act of mislabelling may influence brand loyal grocery shoppers’ loyalty and purchase intentions towards their favourite food brands. LÄS MER

  3. 23. Deep Active Learning of Object Detection for Smart City

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jules Flabeau; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Deep learning networks are nowadays a major asset for smart city applications and brand new technologies. It is well known that deep learning methods require a great amount of data to have good performance, especially for safety-critical applications such as autonomous driving. LÄS MER

  4. 24. Implicit eller Explicit? En kvantitativ studie om att använda grön logotyp för att marknadsföra hållbara produkter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cecilia Racho; Ebba Henriksson; [2019]
    Nyckelord :logotype; advertising; green marketing; sustainable consumption; attitudes;

    Sammanfattning : Consumers are in general demanding more sustainable products from brands. Meanwhile, brands often struggle to communicate their sustainable offerings to potential consumers. LÄS MER

  5. 25. THE HAMBURG-ST.-PAULI-BRANDDIALECTIC - Examining Hamburg’s city branding approach and its effects on the local Red-Light-District

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Miriam Green; [2019]
    Nyckelord :City Branding; Tourism; Gentrification; Red-Light District; Prostitution; Sex Work; Neoliberalism; Revanchist City; Entrepreneurial City; Reeperbahn; St. Pauli; Marke Hamburg; NION;

    Sammanfattning : “What is certain is that the question of […] re-making a landscape of prostitution in the city […] needs to be viewed as part of a changing, global discourse on the nature of contemporary cities” (Aalbers & Sabat 2012, p. 114). LÄS MER