Sökning: "Work-based learning"
Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden Work-based learning.
16. Hållbarhetsarbete ur medarbetares perspektiv -En fallstudie om medarbetare på MAX och deras upplevelser av organisationenshållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Today's organizations have an important societal responsibility to engage in sustainabledevelopment to ensure that future generations can fulfill their needs. It makes it crucial foremployees, as a central part of the organization, to be involved in the sustainability work toachieve the sustainable development goals. LÄS MER
17. The contested implementation of the dual formation in Costa Rica – A model with potential to tackle labour market imperfections?
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Costa Rica is one of Latin America’s pioneers in terms of steady economic growth, environmental protection, and educational spending. Yet behind this general perception, the country faces structural problems, like high inequality levels and sky-rocketing youth unemployment, indicating rather exclusive development pattern. LÄS MER
18. Fritidshemmets vetenskapliga paradigmskifte: En diskursiv analys på fritidshemmets tolkning och användning av ”vetenskaplig grund”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur fritidshemslärare och ledningspersonal uppfattar och tolkar ett arbete som vilar på en vetenskaplig grund inom fritidshemmets kontext. Studien har sin grund inom den kvalitativa forskningen, där det genomfördes sex semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
19. Finns det en progression från konkret till abstrakt i matematikundervisning? : En kvalitativ studie som undersöker hur lärare utformar sin matematikundervisning med avseende på konkreta och abstrakta arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka lärares uppfattningar om, samt om och hur de utformar matematikundervisningens progression från, konkret till abstrakt. Detta har undersökts genom kvalitativa intervjuer med sex stycken F-3 lärare från tre olika skolor. LÄS MER
20. Cross cultural group projects in higher education and its effects on business school students : A mixed method study of students and young professionals in the business field
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this research is to improve the understanding of challenges encountered by students when conducting groupwork and more specifically cross-cultural groupwork; which in turn helps with identifying structural flaws in the way cooperative learning is organized in student groups. More specifically, this study aims at identifying the challenges and opportunities inherent to student group work in order to develop a framework allowing schools and universities to improve the way their structure this exercise. LÄS MER