Sökning: "academic vocabulary"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden academic vocabulary.
16. Retrieval practice eller kontextuellt lärande? -en interventionsstudie om ordinlärning hos högstadieelever med språkstörning
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Isaksson, Anders och Karlsson, Sara (2020). Retrieval practice eller kontextuellt lärande?-en interventionsstudie om ordinlärning hos högstadieelever med språkstörning. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
17. Finding early signals of emerging trends in text through topic modeling and anomaly detection
Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Trend prediction has become an extremely popular practice in many industrial sectors and academia. It is beneficial for strategic planning and decision making, and facilitates exploring new research directions that are not yet matured. LÄS MER
18. Extramural Gaming and English Language Proficiency : The potential benefits of extramural gaming as a tool for learning English
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : Today the majority of children and teenagers in many countries spend a great deal of time doing extramural English activities, where playing games is included. It is therefore important to study how extramural English activities affect students’ proficiency. LÄS MER
19. Ungdomars ordförståelse ur ett språkligt och demokratiskt perspektiv : En forskningsöversikt samt två lärares syn på ordförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study is about young people’s vocabulary knowledge. The aim is to examine whether the vocabulary knowledge has changed for the worse, according to research, two teachers’ experiences and media. LÄS MER
20. Vocational and non-vocational language learning textbooks in EFL classrooms in Sweden : A comparison of topics, use of Swedish and vocabulary
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This independent degree project investigates possible differences and similarities between vocational and non-vocational language learning textbooks in terms of topics covered, use of Swedish, and vocabulary levels. The textbooks analyzed in this study are Viewpoints 1, Viewpoints vocational, Blueprint A version 2. LÄS MER