Sökning: "affekt"
Visar resultat 21 - 25 av 173 uppsatser innehållade ordet affekt.
21. “Det är sunt att barn kan reagera och uttrycka känslor.” : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av konflikter och konflikthantering från ett vuxen-barn perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: I Sverige går en majoritet av barn i åldrarna 1–6 i förskolan. Det ligger i förskolans uppdrag enligt rådande styrdokument att lära ut konflikthanteringsstrategier till barnen. Konflikter är en naturlig del i livet och uppstår dagligen när människor samspelar med varandra. LÄS MER
22. Elevers attityd och affekt till ämnet matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Forskning kring elevers attityd till matematik är idag omfattande. Problemet inomforskningsområdet är att forskningen som utförs ofta mäter attityden med en snarlik metod,genom kvantitativa enkätundersökningar.. LÄS MER
23. Att navigera på bostadsmarknaden som ung förstagångsköpare : En studie om unga förtagångköpares handlingsutrymme på bostadsmarknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudierSammanfattning : According to on-going debates from Riksdagen and research from different institutes like Finansinspektionen, young first-time property buyers struggle with their position and possibilities. Due to factors such as lack of work experience or financial assets young first-time buyers holds an unequal position on the housing market. LÄS MER
24. An Examination of Regulatory Fit on Football Performance under Pressure
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Introduction: Previous research has shown that sport performance can be facilitated in football using regulatory fit. However, little research has investigated effects of regulatory fit on performance and psychological responses within pressure conditions. LÄS MER
25. ”Med repetition, repetition och övning närmar vi oss bättre beteenden" : En studie av förskollärares perspektiv på fostran och barns utmanande och avvikande beteenden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att fördjupa kunskapen kring hur några förskollärare ser på sitt fostransuppdrag i allmänhet, samt hur de förhåller sig till barn som de anser har ett utmanande eller avvikande beteende i synnerhet. Metoden som används för att uppnå syftet med studien är semistrukturerade kvalitativa intervjuer med fem förskollärare. LÄS MER