Sökning: "amanda hannah"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden amanda hannah.
6. Is There Such A Thing As Too Much Intelligence? : A qualitative study exploring how Born Global e-commerce companies are working towards adopting Artificial Intelligence into their Customer Relationship Management Systems
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore the drivers and barriers of adoption of technology such as AI and how it could facilitate an internationalization. The thesis also hopes to explore how Born Global e-commerce companies are working towards an adoption of AI into the companies CRM-system. LÄS MER
7. Ekologiska livsmedel : Vilka aspekter ligger till grund för svenska konsumenters val när de väljer att handla ekologiska livsmedel?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
8. Skvallrande kvinnor och skrytiga män : en analys av kvinnor och mäns samtal i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Den här uppsatsen består av en analys för att undersöka om och i så fall hur samtalsstilarna skiljer sig åt mellan kvinnor och män i ett av vår tids största sociala forum, podcasten. Därefter följer en diskussion för att undersöka hur det påverkar förhållandet mellan kvinnor och män. LÄS MER
9. Ett strålande alternativ till alkohol och droger : En kritisk diskursanalys av influencers språkanvändning kring ämnet konsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie fokuserar på medieaktörers språkanvändning kring ämnet konsumtion, med utgångsläge i den överkonsumtion som idag råder. En medieaktör som har makten att legitimera åsikter samt har tillgång till den offentliga diskursen är de som kallas influencers. LÄS MER
10. ”Mm..ah..jajaja, jag lyssnar!” En kvalitativ studie om språkliga könsskillnader i två svenska podcasts
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: ”Mm.. ah.. LÄS MER