Sökning: "analys om kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 568 uppsatser innehållade orden analys om kunder.
1. Glasbarns upplevelser : En narrativ analys om vuxnas berättelser om deras uppväxt med ett sjukt eller funktionsnedsatt syskon
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Genom narrativ analys av fyra berättelser undersöker denna studie så kallade glasbarns levda erfarenheter av deras uppväxt med deras syskon. Syftet med studien är att vidga förståelsen av hur barn påverkas av att växa upp med ett syskon med omfattande vårdbehov orsakat av funktionsnedsättning eller sjukdom. LÄS MER
2. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER
3. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER
4. Utmaningar och strategier för hållbar rådgivning inom banksektorn: En analys av integrering av hållbar rådgivning i kundmötet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den globala klimatkrisen och det växande behovet av hållbar utveckling har betonat vikten av att rikta kapital mot hållbara alternativ. Bankerna, som finansierar en stor del av ekonomin, har en stark påverkanskraft över sina kunders beteenden och kan använda detta för att främja hållbara alternativ genom hållbar rådgivning. LÄS MER
5. Reducing corporatescope 1 emissions on a voluntarily basiswith a focus on European biomethane and hydrogen markets
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This research project represents a collaborative effort between E&C Consultants, an international energy procurement consultancy, and aims to address the increasing demand for guidance on scope 1 emissions reduction strategies expressed by their clients. From a procurement perspective, companies are actively seeking alternative commodities, such as biomethane or hydrogen, to substitute their natural gas consumption. LÄS MER