Sökning: "anpassa sig efter förändringen"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden anpassa sig efter förändringen.

  1. 11. Marknadsföringsmixens fortsatta betydelse, med hänsyn till digitaliseringen. : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Joel Lager; Pontus Hermansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing Mix; Digitalization; Big Data; Marknadsföringsmixen; Digitalisering; Big Data;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att diskutera hur marknadsföringsmixen kunnat bevarat sin betydelse över tid inom området marknadsföring, med hänsyn till de förändringar som digitaliseringen inneburit. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie. LÄS MER

  2. 12. Att anpassa sig till förändringen. En litteraturstudie om hur patienter upplever sin psykosociala hälsa efter fetmaoperation.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Helena Davidsson; Mitra Majidi; [2018]
    Nyckelord :Adaption; Fetmaoperation; Omvårdnad; Patientens upplevelse; Postoperativ; Psykosocial hälsa; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fetma leder till ökad risk för morbiditet, mortalitet och psykosocial ohälsa. Fetmaoperation är den mest effektiva behandlingen för viktminskning, men innebär en snabb förändringsprocess. Syfte: Att beskriva hur vuxna patienter upplever sin psykosociala hälsa efter en fetmaoperation. LÄS MER

  3. 13. Is the Sharing Economy an Opportunity or a Threat? : A Case Study on the Swedish Hotel Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :SALIM CHAHINE; HENRIK DANIN; [2018]
    Nyckelord :Sharing economy; Accommodation sharing; Hotel industry; Transformation; Transformational Pressure; Delningsekonomi; Delning av bostäder; Hotellindustrin; Transformation; Transformationstryck;

    Sammanfattning : The act of sharing goods and services is not a new or revolutionary concept in any way. In the internet age, the phenomenon of what has been titled the “sharing economy” has emerged, and touched many different industries and researchers around the world. LÄS MER

  4. 14. The Social Dilemma of Moving to a Mass Market

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ian Olehed; [2017]
    Nyckelord :Strategic Communications; Social Entrepreneurship; Identity; Multi Level Perspective.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Social startup wanting to broaden their impact on society needs to move towards a mass market, something that may require an adaptation of its identity. By adapting the identity it can be seen as untrustworthy and unreliable. The choice is to either limit the good it can do for the world, or sacrifice the foundation of what the startup is. LÄS MER

  5. 15. Personers upplevelser av att leva med Multipel skleros : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Emelie Svalling; Annika Gryvik; [2017]
    Nyckelord :Multipel skleros; upplevelser; lidande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Multipel skleros, MS, är en obotlig autoimmun inflammatorisk sjukdom som angriper myelinet i centrala nervsystemet. Drygt två miljoner människor världen över lever med sjukdomen. Varje person är unik och det finns ingen som upplever en händelse likt den andre. LÄS MER