Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Lärarens perspektiv på det sociala klimatet i lärmiljön : Ett bidrag till utvecklingen av modellen Målsättningar, attityder och värderingar i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Lärares uppfattningar kring skillnader mellan flickors och pojkars attityder, självförtroende och ångest i ämnet matematik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Ett centralt begrepp för maktrelationer och den över- respektive underordning som förekommer i samhället mellan män och kvinnor är könsmaktsordning. Denna makt illustreras av bland annat könsuppdelningen på arbetsmarknaden eller av att män tjänar mer än kvinnor, trots samma utbildningsnivå. LÄS MER
3. Ungdomar och unga vuxnas kunskap, attityder och värderingar om reproduktiv och sexuell hälsa
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : The average age of first-time mothers is increasing, along with the incidence of sexually transmitted diseases. This indicates a low level of knowledge about fertility and an increased sexual risk-taking among young people. LÄS MER
4. Känslor och Matematik Ökad medvetenhet och en möjlighet att stärka elevers självbild
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sædén, Christofer (2019). Känslor och matematik - Ökad medvetenhet och en möjlighet att stärka elevers självbild. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Flerspråkiga elevers utveckling i matematik genom kommunikativ undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Många elever i dagens samhälle är flerspråkiga och kommer till skolan med olika bakgrunder, vilket gör att många olika förväntningar och normer ska samspela. Det gör att lärare behöver kunskaper om hur undervisningen kan formas utefter detta. LÄS MER