Sökning: "attrahera kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden attrahera kunder.

  1. 1. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Axelsson; Marcus Lorentzon; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER

  2. 2. Abandoning Monolithic Architecture: Leaving an old paradigm for the possibilities of containerized microservices using an automated orchestration tool

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sabina Cardell; Oscar Widén; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Change Management Microservices architecture; Monolithic Architecture; Three layer architecture; Containerization; Modernization Refactoring;

    Sammanfattning : Många stora organisationer som myndigheter och banker arbetar med en monolitisk applikationsarkitektur som är ett gammalt sätt att strukturera applikationer. Flera faktorer som att attrahera och behålla talang, vara skalbar och flexibel, samt en bra tjänsteleverans driver dessa organisationer att byta till en mikrotjänstorienterad arkitektur. LÄS MER

  3. 3. Drivers of Institutional ESG Investing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lars Sjöbom; [2023]
    Nyckelord :ESG; ESG investments; Financial Institutions; Banks; Institutional investors; Sustainability; EU Taxonomy; ESG; ESG investeringar; Finansiella institutioner; Banker; Institutionella investerare; Hållbarhet; EU taxonomi;

    Sammanfattning : This study analyzes the factors that influence environmental, social, and governance (ESG) investments in the Nordic region from the perspectives of institutional investors. The study aims to understand key drivers of ESG investments for institutional investors. LÄS MER

  4. 4. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Celina Johansson; Hilda Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Internet banking; Traditional banking; Customer Value; Innovation; Digitalization; Internetbank; Traditionell bank; Kundvärde; Innovation; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER