Sökning: "attrahera kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden attrahera kunder.
1. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER
2. Abandoning Monolithic Architecture: Leaving an old paradigm for the possibilities of containerized microservices using an automated orchestration tool
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Många stora organisationer som myndigheter och banker arbetar med en monolitisk applikationsarkitektur som är ett gammalt sätt att strukturera applikationer. Flera faktorer som att attrahera och behålla talang, vara skalbar och flexibel, samt en bra tjänsteleverans driver dessa organisationer att byta till en mikrotjänstorienterad arkitektur. LÄS MER
3. Drivers of Institutional ESG Investing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This study analyzes the factors that influence environmental, social, and governance (ESG) investments in the Nordic region from the perspectives of institutional investors. The study aims to understand key drivers of ESG investments for institutional investors. LÄS MER
4. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER
5. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER